• Anonym (Ledsen)

Vad betyder det när man är blockad på vissa ställen men inte andra?

Hade besök över natten av en kille som bor i en annan stad, vi hade det hur bra som helst, han verkade lika nöjd som mig, satt och gosade hela fm innan han åkte. Upptäcker på em att han har blockat mig på sidan där vi träffades men har kvar mig på Snap. Varför håller man på så?? Om han inte vill ha kontakt så borde han väl ta bort mig på båda ställena? Men för mig är det så att om man blockar någon så vill man inte ha kontakt, oavsett om det bara är på ett ställe. Och jag köper inte att han bara skulle ha pausat eller tagit bort kontot heller, det känns inte som en sak man gör bara från en dag till en annan, även om man träffat någon som är bra och även om han inte verkade jätteimponerad av sidan. Vi ska inte ha en relation, det handlar bara om sex men han pratade hur mycket som helst om att vi ska fortsätta ses osv.

Och nu vet jag inte hur jag ska hantera detta heller. Om jag ska konfrontera honom och bara fråga, om jag ens ska kontakta honom först eller vänta på att han kanske hör av sig.

• Svar på tråden Vad betyder det när man är blockad på vissa ställen men inte andra?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-26 18:42:12 följande:

Om han vill fortsätta träffa dig och bara pausat kontot borde han skrivit det först.

Snaps kanske han inte tänkte på?

Skriv nåt idag om ni vanligtvis skriver varje dag.

Ja jag tycker det också. Men om han pausat så kanske det inte beror på mig, han sa redan förut att han inte är så förtjust i den appen. Eller så är han en riktig player som bara säger det som låter bra förstås.

Hmm... Jo men det borde han tänka på, det är ju där vi har haft all kontakt den senaste tiden så det minns han nog.

Jaa men jag vet inte om det är bra? Vi sågs ju för bara några timmar sedan och han brukar vara den som skriver först? Samtidigt orkar jag inte med män som spelar spel och är känsliga för om tjejen är den som hör av sig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-26 18:36:55 följande:
    Ja jag vet inte. Det var ändå väldigt bra sex och det märktes att även han tyckte det. Och vi pratade, småskrattade, hade fin ögonkontakt osv. Han höll om mig hela kvällen, natten och fm. Och ändå så här..? Nej, jag får inte ihop det.

Nä precis, jag håller mig lite skeptisk till ord om guld och gröna skogar, men då behöver männen inte bre på heller och få det att låta som att de verkligen vill så himla mycket. Det kan ju vara så att han vill avsluta, men då tycker jag han kan ta bort mig helt om han inte vågar säga det rakt ut. Synd om det inte blir något mer så klart, men jag får väl avvakta och se hur han agerar nu...

Jag ska iaf inte skriva till honom ikväll har jag tänkt, det blir nog lite för "på", men kanske imorgon då om han inte har hört av sig. Hittills har vi haft kontakt dagligen så det blir konstigt annars. Och det är främst han som har skrivit till mig då.
    Fast det är just det som vissa, av olika anledningar, ändå kan göra, bre på även fast de egentligen inte är speciellt intresserade. Människor agerar inte alltid som man skulle önska. När det gäller nätdejting så kan man få se beteenden som ter sig helt ologiska. Men som sagt jag kan säger inget om vad som gäller för just denna individ, men köp inte allt som verkar vara så positivt rakt av innan du känner personen det är mitt råd.

Men ja försök ha ett öppet sinne och se vad som händer, det kan sluta hur som helst. Agera som du brukar i eran kontakt
  • Anonym (M)

Om du brukar skriva först ibland sänkan du ju göra det nr du tycker, och att du sett att han verkar vara borta på dejtsida behöver du inte nämna öht.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 19:35:26 följande:
    Fast det är just det som vissa, av olika anledningar, ändå kan göra, bre på även fast de egentligen inte är speciellt intresserade. Människor agerar inte alltid som man skulle önska. När det gäller nätdejting så kan man få se beteenden som ter sig helt ologiska. Men som sagt jag kan säger inget om vad som gäller för just denna individ, men köp inte allt som verkar vara så positivt rakt av innan du känner personen det är mitt råd.

Men ja försök ha ett öppet sinne och se vad som händer, det kan sluta hur som helst. Agera som du brukar i eran kontakt
    Ja jag förstår inte varför han isf tjatade så himla mycket om att vi ska ses igen, att vi ska ses många gånger till osv. En gång hade räckt att säga något sånt, eller inte alls. Jag blir nästan förvånad över hur få som vågar vara ärliga när man är ute och dejtar.

Jag försöker tänka efter, veckan har varit hektisk, men jag tror det är han som brukar skriva först. Men nä, jag ska nog inte nämna något om dejtsidan om vi hörs.
  • Anonym (J)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-26 17:11:17 följande:
    Bra tanke! Men jag har ju sett även förut att han är online då och då, så förstår inte varför det skulle vara känsligare nu att jag ser det, bara för att vi har träffats. Det går ju samma åt båda hållen isf, att han skulle se att jag är online. Självklart fattar jag att jag inte är den enda han skriver med, det vore lite konstigt annars kanske.

Nej, inte en kärleksrelation men tanken är att vi ska vara kk, så någon slags "relation" ändå antar jag. Och det hade varit sjysst om han hade förvarnat om det verkligen vore så att han hade pausat kontot. Hittills har vi haft väldigt tät kontakt så det vore märkligt att inte höras på en vecka eller så.
    Jo för nu har ni ju träffats. Då träffar man inte andra enligt mig med. Så han blickar väl dig för att kunna dölja att han är inne där än. 
  • Anonym (J)

Har ni bestämt att ni bara ska vara kk? Sagt det rätt ut? Isåfall fattar jag inte varför han ska gömma sig där. 

• Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-26 19:47:54 följande:
    Ja jag förstår inte varför han isf tjatade så himla mycket om att vi ska ses igen, att vi ska ses många gånger till osv. En gång hade räckt att säga något sånt, eller inte alls. Jag blir nästan förvånad över hur få som vågar vara ärliga när man är ute och dejtar.

Jag försöker tänka efter, veckan har varit hektisk, men jag tror det är han som brukar skriva först. Men nä, jag ska nog inte nämna något om dejtsidan om vi hörs.
    Faktiskt är det bra om du själv lämnar dejtsida för tillfället. För om du inte är intresserad av nya kontakter just nu, vad har du där att göra? Du har ju honom på snap.

Sen kan jag personligen tycka att man byter mobilnummer om man vill fortsätta efter första träffen men folk kanske inte gör så.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 19:55:50 följande:
    Faktiskt är det bra om du själv lämnar dejtsida för tillfället. För om du inte är intresserad av nya kontakter just nu, vad har du där att göra? Du har ju honom på snap.

Sen kan jag personligen tycka att man byter mobilnummer om man vill fortsätta efter första träffen men folk kanske inte gör så.
    Varför skulle jag inte vara intresserad av nya kontakter? Vi dejtar inte, kommer inte att ha en kärleksrelation och har inte ens diskuterat exklusivitet. Och i nuläget vet jag inte heller om vi ens kommer att ses igen.

Aha, nä det gör man inte i första taget. Av de som jag träffat senaste året så kan det ta en månad, mer eller mindre. Behovet brukar inte finnas riktigt om man har varandra på Snap.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (J) skrev 2025-01-26 19:48:05 följande:
    Jo för nu har ni ju träffats. Då träffar man inte andra enligt mig med. Så han blickar väl dig för att kunna dölja att han är inne där än. 
    Jo, men som du skriver här...
    Anonym (J) skrev 2025-01-26 19:48:50 följande:

Har ni bestämt att ni bara ska vara kk? Sagt det rätt ut? Isåfall fattar jag inte varför han ska gömma sig där. 

Jag fattar inte heller varför han skulle behöva gömma sig. Och ja, det är kk som är aktuellt i så fall och vi har inte sagt just de orden men han är nybliven singel och för min del funkar inte avståndet. Berättade för honom om det nu när vi sågs, hur jag tänker där. Jag är inte flyttbar så då ska den andra personen flytta till mig. Dessutom är jag klar med barn (har ett) och han vill ha barn i framtiden. Men han är inte redo för något nu skulle jag säga, det ska nog gå några månader isf först. Så jag har väl inte sagt rakt ut att jag aldrig skulle tänka mig en relation med honom, men han vet att jag inte hade kontaktat honom självmant.
  • Anonym (Ledsen)

Fast nu börjar jag undra vad han tror egentligen...? För jag minns inte vad vi skrivit om på Snap. Jag trodde han var införstådd med att vi inte skulle bli ett par. Det måste han väl ändå fatta själv nu när han nyss har blivit singel? Mindre än en månad sedan alltså.

Eller å andra sidan, tror han att jag vill ha en relation bara för att jag har varit gosig tillbaka och varit allmänt rar?

Svar på tråden Vad betyder det när man är blockad på vissa ställen men inte andra?