• Anonym (V)

Vad är det frågan om?

Hej. Jag undrar vad som ligger bakom mitt beteende. Jag är en tjej som blivit otroligt sårad innan. Är naturligt blyg, tillbakadragen och stängd men när man kommer mig nära är jag den mest varma. Har dock märkt vad gäller killar så blir jag typ kall när jag verkligen börjar gilla en kille? Vill kolla om han gillar mig på riktigt och har goda intentioner innan jag visar något. Men med killar jag inte gillar har jag lättare för att vara trevlig. Inte flörtig men trevlig.

Vad handlar det om?

• Svar på tråden Vad är det frågan om?
  • Anonym (Elsa)

Är nog kanske självkänslan det handlar om lite. Jag tror inte det är så jätteovanligt att man blir blyg när man blir kär. 

• Anonym (Enkelt)

Det handlar om att du försöker skydda dig själv eftersom du blivit bränd tidigare.

• Anonym (V)
    Anonym (Enkelt) skrev 2025-01-27 09:20:56 följande:

Det handlar om att du försöker skydda dig själv eftersom du blivit bränd tidigare.

Jag undrar då hur jag upplevs från killens sida?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (V) skrev 2025-01-27 10:38:36 följande:
    Jag undrar då hur jag upplevs från killens sida?
    Som en kall och ointresserad person så klart.
  • Anonym (V)
    Anonym (Enkelt) skrev 2025-01-27 10:42:53 följande:
    Som en kall och ointresserad person så klart.
    Jag visar intresse men jag flörtar inte sönder. Det tar tid tills man kommer mig nära.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (V) skrev 2025-01-27 19:30:52 följande:
    Jag visar intresse men jag flörtar inte sönder. Det tar tid tills man kommer mig nära.
    Ja, det gör inte saken bättre. Om du framstår som kall och ointresserad så kan du gå miste om många fina killar. Ibland måste man träna på sina issues för att bli liiiite bättre iaf.
  • Anonym (ABC)

Det är en skyddsmekanism så du inte blir sårad.

• Anonym (Två sorter)

I ditt fall handlar det om att du är rädd för att bli sårad.

Men det finns två sorters kvinnor med detta beteende. En del är så här för att de är totalt ointresserade och vill markera.  Det är det som är knepigt för män att lista ut.
    Men jag tror att om en tjej visar boll intresse, ska man se det som att hon också har boll intresse 

Alla är inte blyga eller intresserade bara för att de drar sig undan eller ser "kalla" it dom är helt enkelt totalt ointresserade ibland.  Ör man intresserad brukar man ju tillslut visa något typ av intresse.

On du faktiskt är intresserad tillbaka behöver du vusa det. Annars riskerar du att hamna i kategorin av kvinnor som är totalt ointresserade. 

• Anonym (V)
    Anonym (Enkelt) skrev 2025-01-27 22:29:59 följande:
    Ja, det gör inte saken bättre. Om du framstår som kall och ointresserad så kan du gå miste om många fina killar. Ibland måste man träna på sina issues för att bli liiiite bättre iaf.
    Man måste inte flörta sönder för att visa intresse. Jag säger bara det jag faktiskt tycker. En smart man kommer lista ut det.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (V) skrev 2025-01-27 23:08:03 följande:
    Man måste inte flörta sönder för att visa intresse. Jag säger bara det jag faktiskt tycker. En smart man kommer lista ut det.
    Nej, men man ska inte framstå som en isdrottning heller. Och även en smart man kan ha svårt att se förbi din yta.
Svar på tråden Vad är det frågan om?