• RH93

IVF 2025

MrsHoppas skrev 2025-03-01 12:09:19 följande:

Hej, ny i den här gruppen! 😊 
    Sitter här med lite rosa på pappret och mensvärken kommer smygandes. Och när mensen kommer ska vi börja vår första IVF resa. 

Är såå taggad men också nervös då jag har sprutfobi. Hur har det gått för er andra med sprutorna? Några tips? 

Hej.
    Jag är också spruträdd och har genomgått 2 ivf behandlingar. Jag hade gonal f och tyckte den sprutan gick bra då nålen är smal, men min sambo tog den åt mig.

Sprutan som ska förhindra ägglossning, jag har haft fyremadel och ganirelix, är tjockare. Jag har då använt lokalbedövande plåster som man sätter på en timme innan och då känns sticket ingenting 😊 (tapin plåster är en billig variant) jag har tagit fyremadel 1 gång utan plåster och tyckte det gjorde väldigt ont, men där är alla olika såklart.

Lycka till, man tar sig igenom det och vänjer sig även om det är lite tufft.
  • RH93

Hej, jag hoppar in här.

Ska börja stimulering ikväll, andra ivf för syskon. Har en son som är 2,5 sedan innan också med ivf. Ska börja med betydligt högre dos denna gång, sedan sänka efter några dagar. Sist fick vi endast ut 3 ägg på 7 blåsor så hoppas på lite bättre resultat denna gång.

Är det någon mer som håller på med sprutor nu eller ska börja snart? 😊

• RH93
    MrsHoppas skrev 2025-03-10 14:08:10 följande:

Nu är jag på dag 9 (dag 8 av IVF), hade första VUL i lördags där man såg typ 10 äggblåsor pågång. Har nytt på onsdag och antagligen äggplock på fredag! 😁😁 

Någon annan som upplevt illamående och huvudvärk av sprutorna? 
    Jag får väldigt låg dos, 125 av Gonal-F, men känner av det ändå.

Nervös men otroligt taggat för fredag! 

Ja huvudvärk och illamående är tyvärr vanliga biverkningar, särskilt när man tagit ganska många sprutor. 

Lycka till med äggplock 😊
Svar på tråden IVF 2025