• Elon95

IVF 2025

Vi har nyligen gjort IVF-behandling. I mitt fall var risken stor för att jag skulle bli överstimulerad både av sprutor och med en graviditet för tätt inpå behandling. Därför blev det totalfrys, det blev 3 embryon och väntar vi nu på att få göra insättning om en månad i min nya cykel. Hoppas tiden går fort fram tills dess, trött på att vänta nu 😅 

• Elon95
    VSGJ2025 skrev 2025-04-10 10:13:51 följande:
    Spännande!! Lycka till 😍 samma för mig. Jag hoppas att få komma in på UL nästa vecka för att se status på slemhinnan och bestämma datum för när vi ska sätta igång med stimuleringen av slemhinnan för första FET. Men i och med påsken finns väl tyvärr risk för att det dröjer till efter påsk och att återföringen dröjer någon månad till? I dag är det exakt en månad sedan äggplock, all denna väntan alltså. man blir ju galen haha 
    Tack detsamma! 😍 hur gick det för dig sen fick du komma in på UL innan påsk? Ja väntan är som sagt eländigt haha. Lite jobbigt att inte veta datum ännu på när insättning ska ske tycker jag 😅 men det kommer, ska göra äl tester inför det så småningom.  
  • Elon95

Hej, 

nu har vi genomgått vårt första försök. Det blev två FET som tyvärr inte gick som vi ville. Vi hade ett extra embryo i frysen men det klarade sig inte? så nu kommer vi att få göra om allt med sprutor osv och ge oss på försök 2. Just nu känns det tungt och som en lång procedurRynkar på näsan.

Förra gången tog allt sån lång tid pga att vi fick låta kroppen vila efter sprutorna, jag har risk för att bli överstimulerad vilket kan leda till att man blir sjuk. Jag har förståelse för att kroppen behöver återhämtning såklart? men som ni vet så är ju väntan redan lång så det blir mentalt påfrestande. 

• Elon95

Hej!

Längesen jag skrev här..Vi är nu inne på vårt 2:a IVF försök. Förra gången gjorde vi 2 återföringar. Precis som då så är det totalfrys (FET) som gäller. Nu har vi gjort äggplock igen, det resulterade i 21 ägg och 5 embryon till frysen. Vilket vi är nöjda med 😊 Blir en lång väntan fram till återföring nu? Kommer nog inte hinna innan jul tyvärr. Men då får vi inleda det nya året, förhoppningsvis med ett embryo som fäster 😁 Hoppas iallafall att ett av dessa embryon fäster. Jag vill helst undvika ett 3:e äggplock, det var riktigt jobbigt för mig. 

Svar på tråden IVF 2025