• Hejåhoj

IVF 2025

Hoppar in i tråden jag å:)
    RD1 idag efter återföring med en färsk 5dagars blastocyst, hade äggplock i onsdags. 
    Är min andra omgång med sprutor och äggplock, i Oktober 2024 blev det äggplock å återföring av en 3dagars med stöd av cyclogest, slutade i positivt på testdag men mens och som sen minskade i styrka och försvann.. nästa återföring av det andra upptinade blasto 5/6dagars? gjordes i början av februari 2025 med stöd av Letrozol innan, men slutade i mens och negativt. 

Så tredje återföring nu får vi se om
    det blir nått!! 

• Hejåhoj

Hej igen!
    tror jag kanske skrivit lite fel , gjorde ju återföring av blasto 5dagars igår, då kanske jag helt enkelt är på Ruvardag 6 idag? 

• Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-22 15:44:32 följande:

Och jag har sagt in en 5 dagars blastocyst idag! Vad kul att följas åt 🥰

Åh va spännande!! Tar du också cyklogest?
  • Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-11 20:23:13 följande:

Vi har fått tid för ÄP nästa torsdag! Jag hsde ultraljud idag, sprutdag 7. Känns konstigt att inte ha något till ultraljud men så kanske det brukar gå till? 

Jag hade också bara ett ultraljud den här gången på dag 10, kanske beror på storlek på äggblåsor å antal osv? 
  • Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-22 19:17:26 följande:
    Japp, det gör jag! Fick du några ägg till frysen? Vi har ett till som ska odlas till imorgon men lät inte alltför hoppfullt! 

Okej! Jag fick meddelande idag om att de lyckats frysa in två stycken på dag 6! 
    hoppas ert andra också går att frysa!!
    När är din testdag? Min är sön 4maj, 13dagar efter återföringen 

• Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-22 20:28:13 följande:
    Vad kul! Grattis, skönt med två frysta till! 

Jag har testdag en dag efter dig, dvs 5 maj. Var är det du gör IVF? 

Men jag kommer nog testa tidigare, kanske från dag 6-7 och framåt 🙈

Tack, ja det gör en ju lite mer avslappnad på nå vis ett tag, är ju en sån himla process med sprutor och allt. Samtidigt som jag har en förhoppning att nu är det tredje gången gillt typGlad Är det ert första ivf-försök detta? 

Livio i Falun, du? 
    Okej!! haha jag funderar fram och tillbaka om jag ska testa tidigare men har inte bestämt mig än !

• Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-22 21:26:38 följande:
    Håller tummarna! Tredje gången gillt borde ju lyckas tycker man! Hur har du gjort de andra försöken, har du testat tidigare då eller inte?

Det är vårt första Ivf-försök, ja ☺️ Vi har dock en dotter född 2020 sen innan, hon kom naturligt men nu har vi försökt för syskon i två års tid. Har haft tre utomkveds och en äggledare bortopererad, och nu när jag blir äldre och tiden tickar, beslöt vi oss för IVF.
    Tack och detsamma :D Jag kollade i kalendern nu vad jag skrivit och verkar som jag fått mens/mensliknande redan inom en vecka efter återföring och då till slut testat lite tidigare och sen även på test dagen.. Den första återföringen i Oktober då fick jag dock + på stickan runt test dagen trots blödning, så antar det var en sk kemisk graviditet kanske..

okej! Fint att ni har ett barn sen innan :) men det låter ju som du haft det väldigt kämpigt!! Hoppas Ivf kan göra trixet för oss båda!! vi har försökt i tre år men hände ju inget.. han har barn sen innan, men vi träffades sent och nu verkar vi ha det svårare helt enkelt.. 
  • Hejåhoj
    BaeA skrev 2025-04-22 21:41:44 följande:

Jag hade återföring idag av ett 6 dagars embryo med TD 7/5. Det är vårt sista embryo. 6 återföringen med totalt 7 embryon. 

Håller tummarna för dig !!!!
  • Hejåhoj
    EJT skrev 2025-04-23 06:03:09 följande:
    Ja, åldern har nog spelat in här med! Vi är nu 36 och 39 år gamla. Hur gamla är ni? ☺️ 

Alltså denna väntan. Påminner om vanlig väntan efter ÄL när man haft sex och försökt pricka rätt tid osv, men nu VET man ju att det ligger ett litet befruktat ägg därinne och flyter omkring, det är ändå nåt annat känns der som! 
    36 och 43🙏🏼

hahah ja det är hemskt samtidigt som fantastisk.. å inatt har jag vaknat och vart jätte varm sen sjukt torr i munnen så fått druckit en gång i timman typ å sen sprungit upp och kissat! Måste ju va den där cyclogesten? 
  • Hejåhoj
    Doris2024 skrev 2025-04-23 08:48:08 följande:

Tar ni alla något extra efter insättning? 
    Är det någon som bara kör på naturlig cykel och den egna kroppen? 
    Vi har återföring i eftermiddag, andra försöket och bara kört på min egen kropps funktion trots min ålder. Läkaren sa att allt ser ju bra ut och vi har ju problemet hos min sambo, därav ivf. 

Hej:)
    förra återföringen försökte jag i naturlig cykel men hittade aldrig ägglossningen , så fick äta Letrozol i 5dagar sen hittade jag ÄL och fick ta ovitrelle-sprutan då på kvällen. Men de sa att progesteron å slemhinna såg bra ut så fick inget extra efter återföringen.. men fick min mens som gången innan bara inom en vecka typ! 
Svar på tråden IVF 2025