• Solrosen96

IVF 2025

Hej! Jag hoppar också in i tråden.Glad
    Jag och min sambo är 28 år, vi har försökt i 1.6 år utan ett enda plus.

VI gjorde en utredning i somras men de visade inga fel på oss så vi har försökt på egen hand fram tills nu. Imorgon börjar vi med ivf, då tas första sprutan. Kliniken sa att jag hade risk för överstimulering så vi får se om det blir totalfrys eller inte. 

Ser fram emot att följa er andra! 

• Solrosen96
    Vixens skrev 2025-02-08 12:32:18 följande:

Hej! 

Jag är 34 och min man 38, vi har ett gemensamt barn som blev till på första ivf försöket 2022. Efter att vi försökt på egenhand i ca 4 år. 

När lillen var 1 år började vi med syskonförsök och blev gravida direkt. Tyvärr visade det sig att det var ett utomkveds i vecka 9 och jag fick operera bort ena äggledaren.

Fyra månader efter operationen blev vi gravida igen, och pga av historiken fick jag göra ett tidigt ultraljud i vecka 6, där det då visade sig att det var ett utomkveds även denna gång. Så det blev att jag fick operera bort den andra äggledaren också.

Efter att blivit "blåsta" på 2 graviditeter och därmed förlorat chansen helt att bli gravida naturligt, så kontaktade vi en privat klinik. Första försöket slutade i tidigt missfall i v. 5 och nu är vi mitt uppe i det sista försöket. Eftersom vi redan har ett gemensamt barn får vi ju inte vända oss till landstinget för finansiering och vår ekonomi tillåter inte fler försök än detta just nu. 

Vi hade hoppats på att få något till frysen utöver den blastosyst som sattes tillbaka i torsdags, men av dom andra 6 befruktade äggen var det tyvärr ingen som klarade sig dit. 

Så nu är det sista hoppet och testdag om 11 dagar.

Önskar så otroligt mycket att det ska gå hela vägen denna gång ❤️. 

Önskar er alla ett stort lycka till! 🌷

Åh vad trist att ni behövt operera bort båda äggledarna😕
    Jag håller alla tummar och tår för att det går bra för er denna gången! 💕
  • Solrosen96

Hej på er!

Jag var på sista ultraljudet idag och min högra äggstock vill aldrig visa sig, inte ens nu när jag tar sprutorna. Vet inte ens om den existerar😬 men de känns lite tråkigt för då kommer det bara bli plock från vänster sida.

Hoppas den magiskt dyker upp vid äggplocket på onsdag... 

• Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-02-17 08:20:02 följande:

Ruvardag 6 idag . Tiden går så fruktansvärt långsamt .. inga direkt symtom förutom ömma bröst . Vilket jag alltid har dagarna innan mens .
    Har en katt som är som ett plåster på mig , släpper mig inte en sekund , ligger och balanserar på mig när jag sover 😅 drömde inatt att jag var gravid! Så började faktiskt tjuvtesta... 
    Visst är det 2 streck?!🥹🥹

Åh grattis vad kul! 💕
  • Solrosen96

Hej på er igen 😊

I måndags tog jag suprefact för dom visste inte om min högra äggstock skulle visa sig idag med jättemycket blåsor och isåfall bli totalfrys.
    Men dom hittade den inte idag heller så dom tror att den inte svarat på stimuleringen. Eftersom det bara blev plock på en sida så var det 8 blåsor som var 5 ägg. Känns lite snopet när de från början trodde att jag skulle få mycket blåsor och bli överstimulerad.

Jag fick göra en "rescue" med ovitrelle och på fredag är det återföring.

Nu hoppas vi att nåt av äggen blir befruktade så att jag också kan få ruva 🥰

• Solrosen96
    Wimbi skrev 2025-02-21 12:24:32 följande:

idag är jag väldigt nere..
    tid bokad för återföring igår, men dom ringde några timmar innan och sa att det inte blir något.
    embryot hade delat sig för långsamt för återföring.

däremot skulle dom fortsätta odla det över helgen 
    och isåfall frysa ner det på måndag.. på tisdag hör dom av sig igen

Någon som varit med om liknande?
    känner att allt är hopplöst just nu

Åh lider med dig, hade bara velat ge dig en kram nu 💕
    Vi får hoppas att embryot går att frysa på måndag och återföras senare.
  • Solrosen96

Jag hade återföring idag, alla 5 ägg var befruktade.
    På tisdag får vi veta om något klaras att frysas. 

Så nu är jag också ruvare 🥰

• Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-02-25 09:30:28 följande:

Är det någon här som tar cyklogest ? 
    Jag började med det 3 dagar innan FET och fick inte direkt ett slut datum . När jag läst runt lite verkar det som om det ska tas i 38 dagar ? 
    Idag pratade jag med kliniken och kvinnan där sa att jag kunde sluta med dom på fredag .. alltså v.6 (5+1) vilket bara är isåfall 20 dagar . 
    Hur har de varit för er ? Hur länge tog ni dom ? Vågar jag sluta så tidigt med dom?😵

Jag tar cyklogest nu, kliniken sa att jag skulle ta dem till test dag, är jag gravid ska jag fortsätta en vecka till. Så de blir ju 3 veckor typ?  Jag känner detsamma, kan man bara sluta tvärt? 
  • Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-02-25 14:32:46 följande:
    Hm okej .. Jag skulle då bara ta dom 3 dagar till efter test..   tycker det låter konstigt . 
    Undrar också hur de funkar att bara sluta så där tvärt 🤔
    Hur noga är du med cyklogesten med tider och så?

Jag jobbar 2-skift, isåfall får jag ställa klockan tidigt och sätta in en cyklogest o sen försöka somna om för jag sover ju lite längre på kvällsveckan. 
  • Solrosen96
    Nanna1 skrev 2025-02-26 02:06:59 följande:

Idag satte dom in en blastocyst, så håller tummarna nu att det ska funka.. Men vågar knappt hoppas..... Jag tar oxå cyklogest 2 ggr per dygn. Till mig har dom sagt att om jag testar postivit så skall jag fortsätta med cyklogest hela vecka 8 ut.

Åh vad kul, ja det är nervöst. Tankarna går fram o tillbaka hela tiden men vi får verkligen hoppas att de fäster sig för oss 🥰

Vad olika det kan vara med cyclogesten då. 
Svar på tråden IVF 2025