Vixens skrev 2025-02-08 12:32:18 följande:
Hej!
Jag är 34 och min man 38, vi har ett gemensamt barn som blev till på första ivf försöket 2022. Efter att vi försökt på egenhand i ca 4 år.
När lillen var 1 år började vi med syskonförsök och blev gravida direkt. Tyvärr visade det sig att det var ett utomkveds i vecka 9 och jag fick operera bort ena äggledaren.
Fyra månader efter operationen blev vi gravida igen, och pga av historiken fick jag göra ett tidigt ultraljud i vecka 6, där det då visade sig att det var ett utomkveds även denna gång. Så det blev att jag fick operera bort den andra äggledaren också.
Efter att blivit "blåsta" på 2 graviditeter och därmed förlorat chansen helt att bli gravida naturligt, så kontaktade vi en privat klinik. Första försöket slutade i tidigt missfall i v. 5 och nu är vi mitt uppe i det sista försöket. Eftersom vi redan har ett gemensamt barn får vi ju inte vända oss till landstinget för finansiering och vår ekonomi tillåter inte fler försök än detta just nu.
Vi hade hoppats på att få något till frysen utöver den blastosyst som sattes tillbaka i torsdags, men av dom andra 6 befruktade äggen var det tyvärr ingen som klarade sig dit.
Så nu är det sista hoppet och testdag om 11 dagar.
Önskar så otroligt mycket att det ska gå hela vägen denna gång ❤️.
Önskar er alla ett stort lycka till! 🌷
Åh vad trist att ni behövt operera bort båda äggledarna😕
Jag håller alla tummar och tår för att det går bra för er denna gången! 💕