• WaterAnimal

IVF 2025

Hej,
    Någon mer som ruvar just nu? Följas? 

Jag är på dag 9 med en två dagars. Vår 4e IVF (ICSI), men bara andra återföringen. Förra gången blev det plus, men tidigt missfall (fick göra medicinsk abort då de inte kom igång ordentligt). 

För mig är det en lättnad att ens ha något att ruva på. Känns underbart att för de kommande 11 dagarna har vi en chans ❤️. Men herreguuuuuud jag håller på att vinna VM i "symptomspotting" .. och i att googla allt! Och jämföra med förra gången då det blev ett plus... 

Någon annan som vill dela? 

(Själv bara läst i tråden hitills, så ta steget du med 😁)

• WaterAnimal

Hej Doris! 
    Det där låter ju oerhört hoppfullt med så många till frysen! 
    Jag har AMH 10.. men kvalitén på mina ägg verkar vara dålig. Får ut medelmpnga ägg, men de första är inte mogna och sen är det nästan inga embryo som delar sig normalt. Första gången denna runda som jag fick tillbaka ett som faktiskt såg riktigt bra ut på dag två.. 

Vad bra att de gett dig cyclogest som extra stöd! Gillar verkligen när de tweakar behandlingen om det inte fungerade förra gången 😊

Blir dock lite tossig på alla gravsymotom från cyclogesten (progesteron), här har vi ett gäng som jag inte vet är grav eller cyclogest: Mild konstant mensvärk, lite svullen, ständigt rapande och lite-lite halsbränna, väldigt milt illamående som kommer och går, lite förändrade smak preferenser (älskar stark mat, men är inte alls sugen på det nu...). RD 10 idag. 

Dessa symptom hade jag också förra gången och plussade jag, men vet ju inte om det var cyclogesten då också. Går och hoppas på lite sömnlöshet (vakna mitt i natten helt pigg), de hade jag förra gången 😂. Men kanske närmre TD. 

Heja heja heja oss!!!!!!!

• WaterAnimal

Lycka till Starrsky!
    Jag brukar leka med tanken att om det bara blir ett, så har kroppen verkligen fokuserat all kraft på att det ska bli riktigt bra!! 

Och du ska veta att många ägg behöver inte betyda att det blir många embryo.. Jag fick ut 9 ägg, fyra mogna och befruktade, bara ett såg bra ut på dag två. Förra gången fick jag 10 ägg. Inget blev bra.. Så ja. Jag är så oerhört glad bara över att få ruva 🥰 

Ruvar Dag 11 nu, varannan timme funderar jag på vilken färg de ska vara i barnrummet och varannan funderar jag på att ställa om till ett nytt försök. Herregud. Låt det går bra för alla ❤️❤️

• WaterAnimal

Jag har testdag 31/5., 20 dagar efter ÄP. Jag kommer inte tjuvtesta, jag är hellre Schrödingers-gravid 😂😂  

• WaterAnimal
    Doris2024 skrev 2025-05-25 22:39:18 följande:

Fråga, 
    Är det någon mer som får som lite sveda/svampkänning av cyclogest? 
    Det kommer och går här...

Inte jag heller. Men har läst om andra som alltid får svampinfektion av det, så det är nog inte så ovanligt. Tyvärr. 
  • WaterAnimal

Solrosen och VSG, Så himla kul, med plus och planerat UL!! 😍 

Jag har hur mycket (milda) symptom som helst, så jag bara hoppas på att det inte är cyclogesten som spökar. På lördag gäller det Hoppas hoppas! 

• WaterAnimal
    MrsHoppas skrev 2025-05-28 10:24:33 följande:

Om några dagar ör det äntligen dags för vårt första FET (insättning av en fryst blastocyst) 😁 vi fick bara ett till frysen efter vårt första försök så hoppas så mycket på den här lilla blastocysten! 

Någon som har tips på vad man bör tänka på efter insättning? 
    Något man ska äta eller dricka? Vitaminer? Tankesätt 😅?

Vad kul, stort lycka till! 

Som nämnt ovan, lugna promenader, inga tunga lyft och fortsätt med vitaminerna som innan. Försök också boka in roliga saker, eller obba extra, träffa vänner etc. För man blir HELT tossig på att försöka känna symptom hela tiden. Bra att distrahera sig så att tiden går fortare 😊 

Håller alla tummar!
  • WaterAnimal
    Noor8 skrev 2025-05-28 10:18:42 följande:

Hej,
    jag kännner att jag vill dela med er också eftersom många går samma resa som jag, jag är 36 år, har börjat med ivf resa för första gången nu i år 2025,  idag är dag 14 av återförening av embryon, jag testade idag och det visar negativ, min planerat test dag är 2/6 , jag tar cykologest  
    känner lite  smärtor som mens smärta mest ingen Anna symtom kan det visa sig negativ om några dagar tror ni ? Finns det flera här som testet visade negativ i dag 14 ?

Hej,
    Det finns ju en anledning till att de vill att man testar på test dagen, så kanske finns det en chans ❤️ 

Jag håller tummarna för din skull.

Om det inte går vägen så ska du veta att det är vanligt att man behöver göra flera IVF cykler/insättningar. De behöver ju hitta den bästa medicineringen för just dig.

Lycka till! 
Svar på tråden IVF 2025