• starrsky

IVF 2025

Hej alla, jag hoppar in i tråden! :) 

Jag (33) och min man är nu i starten av vår IVF resa via regionen! Vi har försökt i över 2 år. Har lågt AMH 0,6-1.1 och rätt få folliklar 3-4/sida, av oklar anledning. Tidigare opererad för äggstockvridning och stora cystor på vardera sida innan, vilket kan vara en bidragande faktor. 

Under nedregleringen blev jag spontant gravid, första gången jag plussade! Men lyckan över miraklet var tyvärr kortvarigt, med MF i vecka 6. 

Nu är jag på nedreglering igen och ska börja med Menopur 400 den 7/5. Kommer vara bortrest på konferens då... inte så orolig över själva sprutorna (jobbar inom vården). Mest orolig att få ny äggstocksvridning, eller att inte få fram ett endaste befruktat ägg och att de ska säga att ivf inte är för oss. Jag är rätt pessimistisk de flesta dagar, ett sätt att skydda sig såklart. (Så pass att jag redan bokat samtal på adoptionsrådgivning parallellt 🙃 )

Resan kan kännas så oerhört ensam, så är tacksam att ni på FL finns och delar med er:)

Är det någon annan som också gör/gjort långa protokollet? Hur mår ni under nedregleringen? 

• starrsky
    Jassan123 skrev 2025-05-01 09:53:22 följande:
    Hoppas ! 
    När vi fick konstaterat MA så sa dom på mötet att vi kunde göra en återföring efter nästa riktiga mens om vi ville och om kroppen var återställd. (Vilket kroppen var) När mensen kom och vi ringde till kliniken så sa dom att nej dom gör ingen återföring utan att vi måste vänta till nästa cykel igen .. det var lite som en käftsmäll faktiskt och vi blev otroligt besvikna .  
    Nu kommer ju oron lite över hur det ska gå i sommar , om kliniken kommer vara öppen ,eller om den kommer vara stängd  något , vill inte behöva vänta till efter sommarn😣
    Efter mitt tidiga MF v6 fick vi faktiskt börja med ivf redan nästa mens direkt (dvs cykeln efter missfallsblödningen) eftersom UL såg bra ut och gravtest var helt negativt. 

Segt att behöva vänta ytterligare en cykel! Sa de varför?
  • starrsky
    Jassan123 skrev 2025-05-01 16:51:43 följande:
    Det var det som var tanken att vi också skulle få göra enligt läkaren på ivf kliniken om allt såg bra ut på UL. Vilket det gjorde . Allt såg jätte fint ut . När vi hade fått klartecken från kvinnokliniken ringde vi till ivf kliniken och sjuksköterskan vi fick prata med där sa att vi skulle köra nästa cykel igen . Jag ifrågasatte om vi verkligen inte skulle få en insättning nu för att det var de som var sagt . Fick bara till svar att man vill att kroppen ska återhämta sig ordentligt ... 🤔
    Hmm 🤔 Vad skönt att det såg bra ut iaf. Håller tummar och tår för att det ska gå hela vägen för er nu! ❤️ All väntan och alla dessa nedräkningar... 
  • starrsky
    Solrosen96 skrev 2025-05-02 12:40:08 följande:

Nu har jag haft mitt vul, snabbaste ultraljudet jag varit med om 😂 såg en blåsa på 15.5 mm direkt. 

De tror att jag kommer få ett positivt test i helgen och siktar på en återföring fredag eller lördag nästa vecka🤩

Spännande! Håller tummarna 😍
  • starrsky
    Wimbi skrev 2025-05-02 12:20:59 följande:
    Hoppar in här igen (skrev för ett tag sen vid ett annat försök), hoppas det är ok! 
    Man har ju inte direkt någon att prata om det med, förutom sambon men som inte går igenom samma process, även om vi delar mycket? såklart.

Har nu gjort vårt tredje IVF försök (2 ägg första gången, inget befruktat, 8 ägg förra gången och 1 som blev befruktat men slutade dela sig) och precis som vårt andra försök, detta nu med ICSI.
    Av 6 ägg var det 4 som blev befruktade och 3 av dom fortsatte att dela sig. Slutligen blev det 1 till mig och 1 till frysen. Är förhoppningsfull, men orolig precis som ni andra. Man vill ju bara ha ett positivt besked.

Vi hade äggplock fredag 25/4 och ET i måndags 28/4. Läkaren sa att tesdag är 13/5. Jag är så himla ny i det här så, förlåt om jag är trög men.. ruvar jag på ett 3 dagars? Läkaren nämnde ingenting och jag är så nervös så glömde fråga såna saker.

Hoppas ni alla får en trevlig helg!
    Vad kul att ni fick både en återföring och en till frysen! Vad skönt att äntligen få ha kommit så långt, jag hoppas på positivt svar den 13/5! Hur mår du efter ÄP och återföringen? Ändrade de dina sprutor inför denna runda? 
  • starrsky
    Wimbi skrev 2025-05-02 20:44:39 följande:

Fick alltså en ny läkare, som jag är kanonnöjd med. Helt underbar, jämfört med första

Vad skönt att du har en bra läkare nu, så viktigt med förtroendet o tryggheten i denna resa! 

Jag ska bara ta Menopur nu 400 men med synarela-nässpray som agonist. Försöker intala mig att första gången är 'test' för att inte bli för besviken..
  • starrsky
    VSGJ2025 skrev 2025-05-05 16:15:09 följande:

Ni som gör eller har gjort FET, vad Har de sagt till er om sex dagarna före FET? Tror inte vår klinik sagt något. På vissa ställen står det undvik, både med och undvik skydd. på andra ställen läser jag om folk som lyckats bättre med IVF de gånger de haft oskyddat samlag kvällen före, för att spermierna hjälper embyrot på något sätt (dock med ökad risk för flerbörd om man har ett moget ägg på g)

Absolut inget sex sista veckan innan ÄP har de sagt. Inte ens med skydd. Skulle man få flerbörd är risken för missfall mycket mycket högre. Jag skulle absolut inte ta risken att sabotera för ett potentiellt guldägg ❤️
  • starrsky

Heja er som ruvar, hoppas det fäster och växer och att ni får efterlängtade plus! 

Jag har nu börjat med injektionerna. Pirrigt! Ulj 16/5 och förhoppningsvis ett plock veckan efter det. 

• starrsky
    Josefine1987 skrev 2025-05-10 08:53:35 följande:

Vad fint att få följa er som ruvar och även starrsky inför äggplock. Det får på något vis tiden att kännas lite snabbare till vårt eventuellt nästa försök. 

ta hand om er! 

Håller helt med! Och håller tummarna att tiden ska gå fort nu för er, och att nästa cykel för med sig det ni längtat efter ❤️ 
  • starrsky
    Wimbi skrev 2025-05-11 18:23:00 följande:

dag 13 efter ET.. negativt gravtest imorse.
    hade en mindre rosa blödning häromdagen men ingenting efter det.
    kanske mens på gång, kanske inte
    officiell testdag på tisdag den 13.. men ser ju inte så ljust ut just nu

Åh :( Hoppas ändå på ett mirakulöst plus på tisdag för er. Kram
Svar på tråden IVF 2025