IVF 2025
Hej alla, jag hoppar in i tråden! :)
Jag (33) och min man är nu i starten av vår IVF resa via regionen! Vi har försökt i över 2 år. Har lågt AMH 0,6-1.1 och rätt få folliklar 3-4/sida, av oklar anledning. Tidigare opererad för äggstockvridning och stora cystor på vardera sida innan, vilket kan vara en bidragande faktor.
Under nedregleringen blev jag spontant gravid, första gången jag plussade! Men lyckan över miraklet var tyvärr kortvarigt, med MF i vecka 6.
Nu är jag på nedreglering igen och ska börja med Menopur 400 den 7/5. Kommer vara bortrest på konferens då... inte så orolig över själva sprutorna (jobbar inom vården). Mest orolig att få ny äggstocksvridning, eller att inte få fram ett endaste befruktat ägg och att de ska säga att ivf inte är för oss. Jag är rätt pessimistisk de flesta dagar, ett sätt att skydda sig såklart. (Så pass att jag redan bokat samtal på adoptionsrådgivning parallellt 🙃 )
Resan kan kännas så oerhört ensam, så är tacksam att ni på FL finns och delar med er:)
Är det någon annan som också gör/gjort långa protokollet? Hur mår ni under nedregleringen?