Hejåhoj skrev 2025-10-22 06:57:58 följande:
Hej! Går det bra med sprutorna? jag har gjort två omgångar med sprutor förut, första var med Gonal-F 300dos, sen la jag till Ganirelix och avslutningsvis Ovitrelle-sprutan då.
andra omgången ca ett halvår senare fick jag Menopur 400dos, sen la jag till Fyremadel för de fick inte tag på Ganirelix har jag för mig. fyremadel va en ond jäkla spruta med tjock nål och svår att ta men det gick iaf.. å så ovitrelle.
Vad jag minns så hade jag inga direkta biverkningar förutom andra omgången efter ca en vecka då jag va lite trött och hade öm å svullen mage/ner mot äggstockarna. Men inget värre. Detta med biverkningar verkar ju kunna vara rätt så olika från person till person, en får hoppas på det bästa 🙏🏼
Hej, Tack för svar!
Ja det går bra, jag har tagit gonal-f nu i 6 dagar 150mg, sedan har jag tagit fyremadel i två dagar.
Håller med om fyremadelen, var riktigt svårt att sticka in nålen, så fick lite panik först, men det gick till slut!
Tyckte gonal-f sprutan var väldigt lätt att använda!
Har känt mig lite känsligare mentalt under dessa dagar, men det kan ju ha med situationen att göra, samt trött och lite svullen och dålig mage men absolut hanterbart 😊