Inlägg från: Anonym (Anonym12345) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym12345)

IVF 2025

Hej! Vi gör en fertilitetsundersökning för regionsfinanserad ivf och inom de kommande dagarna skickar min läkare remissen. Vi är i Stockholm. Hur lång väntetid har ni haft för remiss och i kö för olika kliniker i Stockholm?

Finns det någon specifik klinik som ni upplevt särskilt bra eller som dålig?

Tack för alla svar.

• Anonym (Anonym12345)
    Anonym (Lily96) skrev 2025-09-16 19:49:41 följande:
    Hej! Jag har inte svar på dina frågor men undrar samma sak. Vi har fertilitetsutredning planerad nästa vecka. Hur lång tid tog det för er att genomföra utredningen? Hade du några tidigare kända ?problem?? Jag har endometrios och pco. Hoppas på att såväl utredning och ivf-kö går snabbt. 
    Hej, jag har också PCO och pga det väldigt oregelbundna mens. 
    Hoppas det med också! Att vänta är så jobbig. Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (Anonym12345)
    Anonym (Mt) skrev 2025-09-16 21:23:48 följande:
    Hej! Vi har precis varit på vårt inledande besök för ivf (efter remiss) i Stockholm. Vi fick remissen i slutet på juli/ början på augusti och fick en tid idag, då önskade vi oss också en septembertid i och med semester. Så upplevde att det ändå gick ganska snabbt
    Hur länge har ni väntat för remissen?
  • Anonym (Anonym12345)
    Anonym (Mt) skrev 2025-09-16 21:27:21 följande:
    Vi påbörjade processen i mars, vi bor i Stockholm. Idag hade vi vårt första besök (efter remiss) och i oktober påbörjar vi vår ivf behandling.

Hos oss hittade de ingenting avvikande. Jag har inte heller någon pcos, jämn cykel och i övrigt är vi friska. 
    Vilken klinik går ni till?
    Lycka till med allt.
Svar på tråden IVF 2025