• Hejasommaren

IVF 2025

Hej allesammans,

jag hoppar gärna in i tråden och ansluter mig. Nu är ju 2025 snart slut men idag skickades vår remiss till Akademiska i Uppsala för IVF. Någon av er som går där? Någon som kanske vet aktuella väntetider?

min sambos spermaprov är 10/10 men min kropp vägrar ägglossa trots flertalet kurer Letrozol så nu är det dags för IVF. Mina blodprover verkar vara i normalspannet men har konstaterad PCOS. Hoppas vi snart får vidare hjälp och tar tacksamt emot allas erfarenheter i den här resan.

• Hejasommaren
    Anonym (Lily96) skrev 2025-10-11 07:55:25 följande:

Vi verkar stå i ungefär samma steg i processen.  
    vår remiss skickades i tisdags men för Sthlm. Min gynläkare meddelade att kön i Sthlm har minskat och ligger nu ca på 1-2 mån istället för 3-6 mån. Håller tummarna! Vi var tvungna att genomföra alla prov innan remissen kunde skickas, men det kanske skiljer sig geografiskt? Har inte koll på Uppsala men hoppas att väntetiden minskat även där! 

Har PCO och endometrios. Mina prover var också normala (AMH 3,8) men de hade förväntat sig högre AMH pga PCO.

Åh vad skönt att hitta någon som är på ungefär samma plats. Håller alla tummar jag kan för dig 🙏🏻 skönt att kötiden verkar ha minskat i Stockholm, jag hoppas verkligen den gjort det i Uppsala också. Är så inställd på att vi har en lång resa framför oss.. vi har också genomfört alla prov och utredningen är klar så jag hoppas det ändå går ganska snabbt när man väl är framme i kön. 

vad gör du/ni i väntan på godkänd remiss? det känns så lönlöst att försöka under tiden då jag uppenbarligen inte ägglossar själv. Men mirakel kan ju ske.. börjar dock tycka det är rätt kämpigt med negativa ÄL-tester och en temperatur som beter sig som en berg-och-dalbana. 

• Hejasommaren
    Anonym (Lily96) skrev 2025-11-02 08:49:39 följande:

Hej alla! 

Vi fick i fredags 31/10 den efterlängtade remissbekräftelsen. Blev chockad hur snabbt den behandlades, ca 3,5 v.  

Nu till min fråga - vi bor i Sthlm-området och får välja mellan:
    - Livio
    - Sthlm IVF
    - Sophiahemmet
    - C-medical
    - Ovumia
    - Reproduktion KS

Har ni några erfarenheter kring dessa, både positiva och negativa. Eftersom vi fick info på fredag em när allt var stängt har jag inte hunnit kontakta de olika mottagningarna. Tacksam för tips och råd inför val av aktör. 

Åh du ger mig hopp! Vår remiss skickades för 3v sedan så är ganska nära er i processen 🙏🏻 
  • Hejasommaren

Har ni gjort HSSG före remiss till IVF eller i samband med IVF eller inte alls pga det hade blivit IVF oavsett resultat?

Svar på tråden IVF 2025