IVF 2025
Hej alla starka kvinnor.
Jag har varit inne och läst mycket här under min IVF behandling. Ni alla är otroligt starka?
Lite bakgrund om mig.
Vi började vårt första IVF försök via landstinget (ICSI) februari 2025. Då körde vi med kort protokoll med Gonal F 175 med en ökning till 200, tillsammans med Ganirelix och Ovitrelle. Jag fick ut 11 ägg, och 6 befruktade med planerad dag 5 återföring. Dock får jag samtal 1 timme innan återföringen att ingen klarade sig.
Andra IVF försöker startade April 2025, även här kort protokoll. Menopur 225 tillsammans med Fyremadel och Ovitrelle. Jag fick ut 9 ägg varav ett befruktades och återföring på dag 2 som inte ledde till något.
Vi tog en paus under sommaren och påbörjade vårt sista gratis försök med ett långt protokoll.
28/9 start med Synarela nässprej 3 gånger om dagen, sedan påbörjade vi med Fostimon 225 och nässprej två gånger om dagen. Efter 7 dagar på Fostimon bytade vi till Menopur 275 i tre dagar och därefter ännu en ökning till 300 Menopur. Efter 30 dagar med nässprej, 13 dagar stimulering och 3 ultraljud senare så tog vi Ovitrellen 28/10 och gjorde äggplock 30/10. Efter äggplocket fick vi reda på att hela 18 ägg har plockats (en liten överstimulering på köpet) och idag har vi 10 befruktade embryon med planerad återföring på tisdag (dag 5).
Nu är väntan fruktansvärt? oroligheter att de ska ringa dag 5 och säga att det inte blir några embryon, oroligheter över att detta är mitt sista gratis försök? detta är verkligen fruktansvärt...