EJT skrev 2025-04-24 04:15:14 följande:
Vad spännande! När jag frågade chatGPT verkade det som att blastocysten liksom fäster över dlera dagar, men att den börjar infästningen väldigt tätt inpå insättningen? Dvs typ resan dag 2 ofta? Har du fått samma information? Jag går heöa riden runt och tänker på hur lilla blaston i magen mår och har det, haha 🙈
Jag mår bra och har inga andra symtom än lätt mensvärk. Men det hade jag redan lite känningar av på morgonen innan återföringen, vilket sen triggades mer edter årerföringen (är ganska känslig och får lätt lite mensvärkkänsla av gynundersökningar). Jag hade dock ett dygn fritt från mensvärk sen, men igår kväll började jag få lite lätt värk igen så jag vill hoppas att set kanske kan vara blaston som börjar fästa så smått mot slemhinnan - men det är nog mest önsketänkande...
En annan tanke jag har är att mensvärken (edtersom den kom innan årerföringen eg) inte är ett gott tecken utan att kroppen lite för tidigt förberedde sig för mens och att slemhinnan inte utvecklats som den ska osv. Ja, många tsnkar som du hör...
Det stämmer med det som jag läst att en blasto fäster 24-48h efter återföring! Förresten vad är chatGPT?
haha jag förstår precis!! Jasså, ja den är inte rolig när man känner mensvärken, är ju så svårt nu för man vet ju inte om det är mens, graviditet eller som du säger också en känsla efter återföringen/undersökning..
Men det där med slemhinnan, ser inte läkaren det när de gör själva återföringen? Jag har för mig att han sa att den såg bra ut å så, vad nu det innebär iofs.. Jag tänker på mensen din, även om den skulle varit på g så stannar väl sånt av när du tar ovitrelle-sprutan och om återföring lyckas?! eller tänker jag galet nu med sprutan?
och det verkar vara många som skriver om molvärk och att det vart tecken på graviditet 😄