• Josefine1987

IVF 2025

EJT skrev 2025-05-01 07:29:40 följande:
    Åh, jag känner så igen mig i dina känslor och tankar. Nu fick vi ju en blastocyst men av 15 ägg kändes det ändå som jäkla ovisst resultat framåt och jag har också massa tankar om att detta kanske inte kommer gå vägen framåt. Usch, det är psykiskt påfrestande minst sagt! Fy vad jobbigt att behöva vänta en cykel också. Jag hoppas verkligen inte jag behöver göra det, för då hinner jag inget mer försök innan sommarledigheten 😔

Man får tillåta sig att sörja och vara ledsen och sen får man ta nya tag och försöka hålla uppe hoppet fast det är svårt.
    Håller verkligen tummarna att du inte behöver vänta mer. Det är så hemskt med den där sommarledigheten som stressar en, hoppas ni hinner med försök innan!
  • Josefine1987
    Wimbi skrev 2025-05-02 12:20:59 följande:
    Hoppar in här igen (skrev för ett tag sen vid ett annat försök), hoppas det är ok! 
    Man har ju inte direkt någon att prata om det med, förutom sambon men som inte går igenom samma process, även om vi delar mycket? såklart.

Har nu gjort vårt tredje IVF försök (2 ägg första gången, inget befruktat, 8 ägg förra gången och 1 som blev befruktat men slutade dela sig) och precis som vårt andra försök, detta nu med ICSI.
    Av 6 ägg var det 4 som blev befruktade och 3 av dom fortsatte att dela sig. Slutligen blev det 1 till mig och 1 till frysen. Är förhoppningsfull, men orolig precis som ni andra. Man vill ju bara ha ett positivt besked.

Vi hade äggplock fredag 25/4 och ET i måndags 28/4. Läkaren sa att tesdag är 13/5. Jag är så himla ny i det här så, förlåt om jag är trög men.. ruvar jag på ett 3 dagars? Läkaren nämnde ingenting och jag är så nervös så glömde fråga såna saker.

Hoppas ni alla får en trevlig helg!
    Vad fint att ni fått till en återföring. Måste kännas långt att vänta med de där testen, hoppas det går vägen för er!
  • Josefine1987

Hur lång tid har det tagit för er att få mens efter ägguttag (när ni inte gjort återföring alt om återföringen inte lyckats)?

Jag är lite orolig att vårt nästa försök kommer bli först i höst utifrån semesterstängd på kliniken Skäms

• Josefine1987
    EJT skrev 2025-05-03 07:52:53 följande:

Nu bröt min mens igenom RD11 (testdag om två dagar). Men alltså, jag tror det står i papprena att man ska fortsätta ta progrestronet även om det börjar blöda men jag blöder liksom mycket. Känns ganska knepigt? Tänkte ju använda tamponger osv. Hur gör ni? 

Jag vet inte egentligen, men jag tänker att tillfällen då man inte ska kombinera vagitorier med tamping är främst när man har en infektion (och vagitoriet är antibiotika), annars ser jag det inte som en kontraindikation.

Kan du inte föra in progesteronet och sen tampongen? Upptaget av progesteron över slemhinnan går snabbt, så det borde inte störa att sedan byta tampong relativt snart igen.

Däremot kan ju blodet i sig försämra upptaget, då det kan lägga sig mellan progesteron och slemhinna, men det går ju inte att påverka.
  • Josefine1987
    Doris2024 skrev 2025-05-04 17:53:18 följande:

Jag fick min mens igår på BIM och fyra dagar före testdag, precis som förra månaden. 
    Undrar vad jag gör för fel. 
    Blir så besviken på min kropp när läkaren säger att mina värden är som en 25 årings trots min ålder, massor med ägg, naturlig befruktning i skålen av upptinad donerad sperma. Varför ska då min kropp inte jobba med mig när det sen är skarpt läge?!!??? 
    Jag blir bara arg och ledsen på den. 

Jag förstår din känsla till 100%. Samtidigt får vi nog försöka påminna oss om att även den mesta fertila personen och den mest fertila partnern inte heller skulle lyckas bli gravida på 100% av försöker.

Om man skulle vara ett heterosexuellt par så är det ju fullt normalt upp till ett års försök. Jag försöker ta med mig det och att bara för att vi misslyckats så behöver inget vara onormalt, det behöver inte betyda att det är mindre chans att lyckas nästa gång osv. Totalt sett är bara chansen relativt liten vid varje försök, men summerar man försöken så blir chansen ganska god att lyckas.

Vet inte om det är någon tröst och det kommer från någon som inte ens lyckats få till en återföring, så jag jag är väl inte så upplyftande, men jag tycker det hjälper mig lite att tänka så.

Oavsett, sannolikheten att du kommer bli gravid är betydligt större än tvärtom om du har ett par försök kvar <3 

• Josefine1987
    Doris2024 skrev 2025-05-05 12:58:23 följande:
    ❤️❤️❤️
    Jo jag vet, och förstår hur du tänker och det är bra. 
    Är bara lite bitter och nere just nu. 
    Är väl pms blandat med frustrationen och allt annat på en gång. Beundrar er kämpar här inne ☺️
    Jag förstår dig verkligen och känner samma. Jag bara försöker tänka sådär, det hjälper ibland och ibland inte 🥹
  • Josefine1987

Vad fint att få följa er som ruvar och även starrsky inför äggplock. Det får på något vis tiden att kännas lite snabbare till vårt eventuellt nästa försök. 

ta hand om er! 

• Josefine1987
    EJT skrev 2025-05-15 04:39:10 följande:

Vad roligt med så många nya i tråden sen jag var inne senast! Jättekul med många att följa. Kan man inte försöka skapa någon slags presentationslista för alla så man kan ha koll? Typ ålder, barn tidigare eller ej, hur många försök man gjort? Vet inte vad som ner kan vara relevant att få med? 

Ja, vilken bra idé!
  • Josefine1987
    Solrosen96 skrev 2025-05-22 16:18:40 följande:

Hej fina gruppen! 

Jag testade idag en dag innan testdag, använde 3 tester och gissa vad? 

JAG ÄR GRAVID!!!!! 🥰🥰🥰 

Testerna var lika starka som kontrollstrecket och inga spottings har jag haft denna gången.
    Åååh vad glad jag är 💕

Otroligt 😍 vad roligt. Stort grattis! 
  • Josefine1987
    Jassan123 skrev 2025-08-04 16:10:57 följande:
    Idag har vi äntligen varit på ultraljud!
    Har varit så extremt nervös inför det här. 
    Men allt såg bra ut ! Ett fint tickande hjärta och en liiiiten bebis som övade på sina rörelser 🥹🥹 Det är en sån stor lättnad att få se ett litet hjärta slå efter vårt MA I våras.

Hur går allt för dig och hur mår du ?🥰
    🥹♥️ vad underbart. Stort grattis till er!
  • Josefine1987
    Jassan123 skrev 2025-08-11 20:27:43 följande:
    Tack snälla ! 💖 
    Hur går allt för dig ?🤗
    Så fint att höra när det lyckas 🙏 jag väntar på att få börja tredje stimuleringen!
  • Josefine1987
    Anonym (Evelina) skrev 2025-11-06 16:55:42 följande:

Hej, vi har precis gjort första svängen med sprutor och äggplock som resulterade i 27 ägg varav 22 som blev befruktade❤️ Det blev totalfrys pga risk för överstimulering. Fick reda på idag att det blev 15 st till frysen så det känns bra. Återföring i dec eller jan så det blir långväntat men så är det😊 Jag är 40 år och sambon 33. Jag har stora barn sedan tidigare. Är jättenyfiken på andras berättelser🙏🏼 Vi går på Livio i Falun med fantastisk personal. 

Oj, vilket helt makalöst resultat. Vilken trygghet att ha så många  i "back up" om det inte tar sig direkt. Stort grattis <3 
Svar på tråden IVF 2025