IVF 2025
Man får tillåta sig att sörja och vara ledsen och sen får man ta nya tag och försöka hålla uppe hoppet fast det är svårt.
Hur lång tid har det tagit för er att få mens efter ägguttag (när ni inte gjort återföring alt om återföringen inte lyckats)?
Jag är lite orolig att vårt nästa försök kommer bli först i höst utifrån semesterstängd på kliniken 
Nu bröt min mens igenom RD11 (testdag om två dagar). Men alltså, jag tror det står i papprena att man ska fortsätta ta progrestronet även om det börjar blöda men jag blöder liksom mycket. Känns ganska knepigt? Tänkte ju använda tamponger osv. Hur gör ni?
Jag fick min mens igår på BIM och fyra dagar före testdag, precis som förra månaden.
Undrar vad jag gör för fel.
Blir så besviken på min kropp när läkaren säger att mina värden är som en 25 årings trots min ålder, massor med ägg, naturlig befruktning i skålen av upptinad donerad sperma. Varför ska då min kropp inte jobba med mig när det sen är skarpt läge?!!???
Jag blir bara arg och ledsen på den.
Jag förstår din känsla till 100%. Samtidigt får vi nog försöka påminna oss om att även den mesta fertila personen och den mest fertila partnern inte heller skulle lyckas bli gravida på 100% av försöker.
Om man skulle vara ett heterosexuellt par så är det ju fullt normalt upp till ett års försök. Jag försöker ta med mig det och att bara för att vi misslyckats så behöver inget vara onormalt, det behöver inte betyda att det är mindre chans att lyckas nästa gång osv. Totalt sett är bara chansen relativt liten vid varje försök, men summerar man försöken så blir chansen ganska god att lyckas.
Vet inte om det är någon tröst och det kommer från någon som inte ens lyckats få till en återföring, så jag jag är väl inte så upplyftande, men jag tycker det hjälper mig lite att tänka så.
Oavsett, sannolikheten att du kommer bli gravid är betydligt större än tvärtom om du har ett par försök kvar <3
Vad fint att få följa er som ruvar och även starrsky inför äggplock. Det får på något vis tiden att kännas lite snabbare till vårt eventuellt nästa försök.
ta hand om er!
Vad roligt med så många nya i tråden sen jag var inne senast! Jättekul med många att följa. Kan man inte försöka skapa någon slags presentationslista för alla så man kan ha koll? Typ ålder, barn tidigare eller ej, hur många försök man gjort? Vet inte vad som ner kan vara relevant att få med?
Hej fina gruppen!
Jag testade idag en dag innan testdag, använde 3 tester och gissa vad?
JAG ÄR GRAVID!!!!! 🥰🥰🥰
Testerna var lika starka som kontrollstrecket och inga spottings har jag haft denna gången.
Åååh vad glad jag är 💕
Hej, vi har precis gjort första svängen med sprutor och äggplock som resulterade i 27 ägg varav 22 som blev befruktade❤️ Det blev totalfrys pga risk för överstimulering. Fick reda på idag att det blev 15 st till frysen så det känns bra. Återföring i dec eller jan så det blir långväntat men så är det😊 Jag är 40 år och sambon 33. Jag har stora barn sedan tidigare. Är jättenyfiken på andras berättelser🙏🏼 Vi går på Livio i Falun med fantastisk personal.