• Doris2024

IVF 2025

Jag kör ju helt ostimulerad och förra månaden fick jag mens på min BIM dag och min testdag var satt fyra dagar senare. 
    Är ungefär lika nu så har BIM på lördag och testdag tisdagen efter. Så om jag inte får mens innan söndag nästa vecka så tänker jag testa ☺️

• Doris2024

Jag fick min mens igår på BIM och fyra dagar före testdag, precis som förra månaden. 
    Undrar vad jag gör för fel. 
    Blir så besviken på min kropp när läkaren säger att mina värden är som en 25 årings trots min ålder, massor med ägg, naturlig befruktning i skålen av upptinad donerad sperma. Varför ska då min kropp inte jobba med mig när det sen är skarpt läge?!!??? 
    Jag blir bara arg och ledsen på den. 

• Doris2024

Vi har tre försök kvar i frysen fortfarande men så känns det som ett lotteri ändå. Samtidigt kan vi ju inte säga stopp nu får det räcka innan dom försöken är gjorda samtidigt som det är 69.000 i pengar dessutom. 
    Vet att folk lagt betydligt mer både pengar och försök man ändå. 
    Vi ska köra tredje gången gillt nu sen tar vi en paus över sommaren och testar till hösten istället. 

• Doris2024
    Josefine1987 skrev 2025-05-05 12:28:56 följande:

Jag förstår din känsla till 100%. Samtidigt får vi nog försöka påminna oss om att även den mesta fertila personen och den mest fertila partnern inte heller skulle lyckas bli gravida på 100% av försöker.

Om man skulle vara ett heterosexuellt par så är det ju fullt normalt upp till ett års försök. Jag försöker ta med mig det och att bara för att vi misslyckats så behöver inget vara onormalt, det behöver inte betyda att det är mindre chans att lyckas nästa gång osv. Totalt sett är bara chansen relativt liten vid varje försök, men summerar man försöken så blir chansen ganska god att lyckas.

Vet inte om det är någon tröst och det kommer från någon som inte ens lyckats få till en återföring, så jag jag är väl inte så upplyftande, men jag tycker det hjälper mig lite att tänka så.

Oavsett, sannolikheten att du kommer bli gravid är betydligt större än tvärtom om du har ett par försök kvar <3 

❤️❤️❤️
    Jo jag vet, och förstår hur du tänker och det är bra. 
    Är bara lite bitter och nere just nu. 
    Är väl pms blandat med frustrationen och allt annat på en gång. Beundrar er kämpar här inne ☺️
  • Doris2024
    EJT skrev 2025-05-07 02:57:12 följande:

Har nu fått nästa behandlingsplan. Ska nu prova både Menopur och Gonsl-F i kombination. Jag fick ju ut bra med ägg senast, men antar att de justerar pga så pass få blastocyster? 

De bytte också ut progresteronet Cyclogest mot Utrogestan. Vet inte heller varför de gjort det, trodde Cyclogest var standard. Tänker om det kan vara för att jsg började blöda två dagar innan testdagen, men å andra sidan ger ju Utrogestan mindre dos progresteron än Cyclogest så jag förstår inte rikigt. Cyclogrst är ju 2x400 mg och Utrogestan 3x200 mg. Oavsett så har jag tagit Utrogestan tidigare (dock i naturlig cykel) och har god erfarenhet, så det gör mig inget. Lite trassligare att ta tre ggr per dag bara. 

Förlåt om jag inte har koll. 
    Men du måste plocka ägg igen nu alltså inför ny insättning? 
    Hur menar du med att du började blöda innan testdan, vad är det dom vill justera? 

Jag ringde idag och berättade att det inte lyckats denna månad heller och att vi kör på ett nytt försök. 
    Men jag funderar lite eftersom jag fick min mens fyra dagar före testdag nu båda månaderna, kan det vara att min cykel är tajtare och att man skulle från positivt ältest egentligen stoppa tillbaka ägget tidigare... 
    Samtidigt sa sköterskan att det kan ju vara min ålder som är emot mig och kanske att dom ska testa och lägga till cyklogest nästa gång efter insättning. Vet inte om det hjälper?! 
  • Doris2024
    Anonym (Obi) skrev 2025-05-11 21:23:30 följande:

Vilken klinik har ni använt er av?

lycka till alla under sina resor <3

Livio Falun 
  • Doris2024
    Anonym (Xoxohej) skrev 2025-05-13 18:07:37 följande:

Hej jag hoppas också in in i denna diskussion grupp. har precis genomgott 2 misslyckade återföreningar och känner mig helt slut. Är relativ ung och genomgår ivf vi har fått diagnosen oförklarlig barnlöshet. Vi blev gravida 1 gång men det slutade i missfall i vecka 6. Vi har nu försökt i 2 år utan att lyckas och nu med två misslyckade FET känns det väldigt hopplöst. Är 25 år gammal och har normala värden och en normal menscykel fick ut 23 ägg vid äggutag men tyvärr blev det bara 4 embryon. Dock var alla embryon av toppkvalitet och vid återföringen av de senaste två var de båda hatching . Det som gör mig mest frustrerad är att efter varje återföring har jag blött några timmar senare och min läkare tyckte det var väldigt udda men bryr sig inte. Jag kör ivf med livio Kungsholmen men tycker att det är svårt att komma åt en läkare som vill svara på ens frågor utan att man känner sig dum i huvudet. Vet inte vart jag ska ta vägen efter dessa misslyckade försök och om det finns något annorlunda jag borde testa inför mitt nästa FET. Har också gott på högsta dosen cyklogest och tycker inte att jag mår bra av det och vill testa ta spruta istället. Har någon varit med något liknade skulle älska att höra lite om eran erfarenhet med detta.

Hej! 
    Välkommen hit ☺️
    Vi har också gjort två försök och inget tog sig... Funderar också vad jag kan göra annorlunda och bättre till nästa. Vi kör i naturlig cykel, fick ut 22 ägg av väldigt fin kvalitet men bara 5st tog sig till frysen. Hittills har jag inte tagit något vid eller efter insättning. Har väl iofs åldern mot mig istället... 43 år men jättebra värden och kroppen ser ut som den ska. Därav blir man ju så nedslagen och ledsen när det inte funkar. 
    Märker att det tagit hårdare på mig psyke än vad jag velat erkänna. 

Vad menar du när du skriver att båda äggen har blivit hatching?

Jag fick en lite brun röd flytning dag två efter förra gången men det tror jag beror på att läkaren kom åt innei livmodern med katetern, annars inte blödigt så som du beskriver. 
  • Doris2024
    Solrosen96 skrev 2025-05-22 16:18:40 följande:

Hej fina gruppen! 

Jag testade idag en dag innan testdag, använde 3 tester och gissa vad? 

JAG ÄR GRAVID!!!!! 🥰🥰🥰 

Testerna var lika starka som kontrollstrecket och inga spottings har jag haft denna gången.
    Åååh vad glad jag är 💕

Kul!! Grattis 🤩🤩
  • Doris2024
    WaterAnimal skrev 2025-05-23 20:01:55 följande:

Hej,
    Någon mer som ruvar just nu? Följas? 

Jag är på dag 9 med en två dagars. Vår 4e IVF (ICSI), men bara andra återföringen. Förra gången blev det plus, men tidigt missfall (fick göra medicinsk abort då de inte kom igång ordentligt). 

För mig är det en lättnad att ens ha något att ruva på. Känns underbart att för de kommande 11 dagarna har vi en chans ❤️. Men herreguuuuuud jag håller på att vinna VM i "symptomspotting" .. och i att googla allt! Och jämföra med förra gången då det blev ett plus... 

Någon annan som vill dela? 

(Själv bara läst i tråden hitills, så ta steget du med 😁)

WaterAnimal skrev 2025-05-23 20:01:55 följande:

Hej,
    Någon mer som ruvar just nu? Följas? 

Jag är på dag 9 med en två dagars. Vår 4e IVF (ICSI), men bara andra återföringen. Förra gången blev det plus, men tidigt missfall (fick göra medicinsk abort då de inte kom igång ordentligt). 

För mig är det en lättnad att ens ha något att ruva på. Känns underbart att för de kommande 11 dagarna har vi en chans ❤️. Men herreguuuuuud jag håller på att vinna VM i "symptomspotting" .. och i att googla allt! Och jämföra med förra gången då det blev ett plus... 

Någon annan som vill dela? 

(Själv bara läst i tråden hitills, så ta steget du med 😁)

Återföring idag, ett femdags igen, tredje försöket. 
    Skillanden nu är att jag kört cyklogest sen positivt äl test då vi bara kört naturligt innan. Vet inte om det kan göra någon skillnad. Kan bara hoppas ☺️

Blev nyfiken och frågade idag om mitt AMH värde då jag läst lite här inne från er andra. 5,17 

Vi fick 5st femdagars i frysen på vårt försök. Jag har två halvvuxna barn sen tidigare och han inga.
    Jag är 43 och han är 41 och vi använder donerade spermier. 
  • Doris2024

Fråga, 
    Är det någon mer som får som lite sveda/svampkänning av cyclogest? 
    Det kommer och går här...

• Doris2024

Grattis till alla plus, vad kul för er 🤩

Själv vaknade jag precis, första gången utan huvudvärk på tre dygn. Sovit runt 14-15 timmar varje dag och bara legat under en filt. Är det normala biverkningar av cyclogest? 
    Ringde och frågade Livio och hon tycker det vore synd att behöva sluta med dom. Varit illamående till och från samtidigt, om det vore på riktigt skulle det kännas mer värt det, inte bara biverkningar. Jag skulle ta alvedon och se om det gick att härda ut. Idag mår jag ju bättre så jag kör på. En vecka till test nu men det är svårt att ljuga på jobbet om jag skulle blir dålig igen... 

• Doris2024

Vi var in och träffade vår bm igår, tog blodprov och fick lite info. ☺️ Bokade in för kub test så det skulle komma hem en kallelse för den. 
    Jag tänker det är lika bra att göra testet även om jag inte är helt säker på var det kommer innebära. 
    Fick också ul via Livio onsdag efter midsommar så det känns skönt. Vill gärna få bekräftelse och se så allt rullar på 😅😊 just nu känns det inte som man fattat. 

• Doris2024
    Ourbabyjourney skrev 2025-06-25 21:04:10 följande:

Hej allesammans, 

Jag har följt denna tråd från och till sedan början av året men inte kommenterat förrän nu.

Jag har en fråga gällande progesteronet (vaggisarna), i mitt fall har jag fått ta cyclogest 2 gånger om dagen från dag 3 efter äggplock. På min klinik, ska man ta vaggisarna fram till VUL, vilket är ca 3 veckor efter man plussat, så man slutar i ca vecka 7-8. 

Har ju läst att det är så olika från klinik till klinik och undrar ifall det är någon som har slutat med vaggisarna innan vecka 12 och i vilken vecka isåfall samt att det fortsatt gått bra/lyckad graviditet? 

Tack på förhand för svar! 

Grattis till er som plussat och heja er som fortsätter att kämpa på och/eller håller på att ruvar 🥰.

Jag fick ta vaggisar på vårt tredje försök och började samma dag som jag fick träffa på äl. Tog två om dagen fram tills plus sen inget mer. 
    Nu idag var jag på ul och såg en liten på 7+3. Jag har inga extra tabletter eller annat. 
  • Doris2024
    ttcjuliaa skrev 2025-08-24 12:58:23 följande:

Hej hej! Hoppar in här Solig
    Jag 37 och min man 39 satte igång med IVF i 2022, fick en dotter av färskförsöket i starten av 2023 men har sedan dess misslyckats med alla syskonförsök.
    Imorgon sätter vi in det sista embryot vi har från frysen. Eftersom det tog sig på första försöket så trodde jag aldrig det skulle bli problem att få syskon, men hoppet dog mer och mer för varje misslyckat försök och nu har jag knappt någon tro på att det ska gå på sista försöket. 
    Hur stor är chansen egentligen (generellt sett) att det tar sig med en fryst blasto? Har gjort en hystereskopi och har fin livmoderslemhinna och fick i sista försöket ta två typer av progesteronstöd, cyglogest och duphaston pga kort lutealfas och det ska jag även ta den här gången. 

Jag är 43 år och vi fick plus på tredje försöket nu i maj. Alla försöken var 5 dagars frysta med mina ägg och donerad sperma, jag blev överstimulerad och det blev totalfrys. Så det går 🤩
Svar på tråden IVF 2025