Josefine1987 skrev 2025-04-30 18:06:15 följande:
Läkaren var förvånad och orolig över att det inte blev ett enda användbart embryo då det såg så fint ut med både ägg och spermier.
Det fanns inget som vägledde honom till vad vi kan göra annorlunda, men vi kunde prova att byta läkemedel för stimuleringen och ev prova ICSI.
Dock behövde jag vänta minst en cykel så att äggstockarna fick återhämta sig. Är det alltid så tro? Eller är det för att han beskrev dom som svullna och påverkade?
Jag var väldigt beredd på att det kan ta tid, men det känns jobbigt att han var så förvånad och orolig. Min sambo började prata om en älder bekant som aldrig fick barn osv och jag känner inte att jag vill ha mina tankar där :(
Åh, jag känner så igen mig i dina känslor och tankar. Nu fick vi ju en blastocyst men av 15 ägg kändes det ändå som jäkla ovisst resultat framåt och jag har också massa tankar om att detta kanske inte kommer gå vägen framåt. Usch, det är psykiskt påfrestande minst sagt! Fy vad jobbigt att behöva vänta en cykel också. Jag hoppas verkligen inte jag behöver göra det, för då hinner jag inget mer försök innan sommarledigheten 😔
Man får tillåta sig att sörja och vara ledsen och sen får man ta nya tag och försöka hålla uppe hoppet fast det är svårt.