Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför söker fyrbarnsmammor en partner?

Ja, jag ser många 3-4+ barnsmammor som söker partner.  Varför ?   Har de ens tid med en partner?  Vad kan hon erbjuda mer än en massa ungar....?

• Svar på tråden Varför söker fyrbarnsmammor en partner?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (J) skrev 2025-01-27 14:57:28 följande:

Är du sugen på en sådan eller men är tveksam? Eller varför funderar du på detta 

Nej, bara en fundering.  Var intresserad innan de framgick att hon hade så många ungar.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Snigelkott) skrev 2025-01-27 15:22:20 följande:

Mina fördomar säger att hon inte har annat val än att hitta någon att dela räkningar med.

Och det funkade ju förra gångerna... Flört

Hennes motiv är alltså inte ett dugg svårt att förstå. Säkerligen har hon även visst intresse av sex.

Jag tycker frågan mer är vilka normalbegåvade män som drar på sig det bagaget för lite göka, även om det är trevligt?

Det verkar ju inte vara så många då dessa kvinnor hänger kvar på apparna.   
    Frågade en om hon var ute efter nåt tillfälligt eller seriöst. Men hon ville ha nåt seriöst. Så det är nog så som du säger att hon inte söker sex. Utan en försörjare.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (J) skrev 2025-01-27 15:34:59 följande:
    Har du inget bättre för dig om dagarna än klura på andras problem? 
    Det påverkar mitt dejtande.  Alla dessa kvinnor med massor med barn.  Många av dom skriver inte ens att de har barn i sina profiler.  Känns ju som en viktig detalj...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (J) skrev 2025-01-27 15:35:26 följande:
    Nej, de flesta vill väl ha en partner som alla andra?
    De flesta vill väl inte dela säng med en kvinna och fyra ungar och äta frukost tillsammans till matkrig??
  • Anonym (Rob)
    Noname00 skrev 2025-01-27 15:41:53 följande:
    Du ska bara veta hur hungriga mammor blir, varranan vecka när barnen är borta.
    Det gäller inte bara mat.....
    Fast de påstår ju att de inte är ute efter sex heller.
  • Anonym (Rob)
    Hjelm skrev 2025-01-27 16:48:16 följande:

Av samma anledning som alla andra människor söker en partner.

Så man söker varken en försörjare eller plastpappa? 
  • Anonym (Rob)
    Venenum skrev 2025-01-27 18:47:45 följande:
    Nu har jag inga dejtingprofiler, men ytterst tveksamt att jag skulle skriva om mina barn där. Det är ju inte mina barn som eventuellt ska gå på dejt med någon. Likväl som att jag inte berättar min yrkestitel eftersom det inte är en arbetsplatsannons jag skapat. Eller min lönespec eftersom jag inte letar bostad. 

Om du går på dejt med någon är väl tanken att du får lära känna personen allt eftersom. Om barn då går bort för dig är det bara att tacka för dejten och avböja fler. Likväl som där finns andra preferenser som får en att tacka för sig. 

Skulle jag ha dejtat en kvinna flera gånger utan att hon berättade att hon hade barn då hade det varit en dealbreaker för mig. Inte för att hon hade barn, utan för att jag hade tolkat det som att de inte är så pass viktiga för henne att de är värda att nämna som en del av "hennes liv" i takt med att vi lär känna varandra. 
    Fast så kan man inte säga ju.  Barnen ingår ju i förhållandet ???  Om det nu inte är så att man söker ett varannan vecka förhållande...
  • Anonym (Rob)
    Venenum skrev 2025-01-27 18:57:57 följande:
    Att gå på dejt är inte samma sak som att inleda ett förhållande. Att gå på dejt, framförallt genom appar/nätet, är för många en första chans att få en ordentlig känsla för en annan människa. 

Om du inleder ett förhållande med en kvinna som inte berättar att hon har barn är det en helt annan sak än att ifrågasätta att människor på dejtingsidor inte annonserar ut hela deras privata situation. 
    Absolut, jag väljer bort kvinnor med barn.  Det handlar väl egentligen bara om att bespara varandra tid...

Samtidigt funderar jag över vilka män som egentligen vill inleda en relation med en kvinna med 4 barn. En kk, eller liknande kan jag förstå. Men en relation?   Men antar att det finns en hel del desperata män där ute...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Luftslott) skrev 2025-01-27 19:15:19 följande:
    Du kan sluta fundera. Du kommer aldrig förstå. Det hörs lång väg. 
    Kan tänka mig att män som är desperata att få ligga som påstår sig vilja nåt seriöst för att få ligga kan nappa om hon har snygg kropp...
Svar på tråden Varför söker fyrbarnsmammor en partner?