Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Varför söker fyrbarnsmammor en partner?

Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 15:38:37 följande:
    Det påverkar mitt dejtande.  Alla dessa kvinnor med massor med barn.  Många av dom skriver inte ens att de har barn i sina profiler.  Känns ju som en viktig detalj...
    Du kan ju skriva i din profil att kvinnan ska absokutninte ha barn och måste vara sjukligt smal annars är du inte intresserad. Så slipper du alla dessa kvinnor med en massa ungar och de som är normalviktiga och uppåt, samt de som ha något mellan öronen. Win win!
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 19:02:20 följande:
    Absolut, jag väljer bort kvinnor med barn.  Det handlar väl egentligen bara om att bespara varandra tid...

Samtidigt funderar jag över vilka män som egentligen vill inleda en relation med en kvinna med 4 barn. En kk, eller liknande kan jag förstå. Men en relation?   Men antar att det finns en hel del desperata män där ute...
    Nej,inte dedperata utan normala. Desperat är du
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-27 20:58:26 följande:
    Jag är verkligen inte desperat. Jag ställer höga krav på en partner. En man som väljer en fyrbarnsmamma före en kvinna utan barn är desperat.
    Du kommer att bli desperat för dina krav är hemska och ingen normal fungerande kvinna kommer att vilja leva med dig.
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-28 16:14:12 följande:
    Intressant. Det är tvärtom för pappor.  Högutbildade får fler barn.

"Hög inkomst, bra kondition, hälsosamt BMI och hög IQ ? alla dessa faktorer har var och en för sig ett starkt samband med mäns chanser att få barn."

www.su.se/sociologiska-institutionen/nyheter/m%C3%A4n-med-h%C3%B6g-inkomst-och-b%C3%A4ttre-h%C3%A4lsa-f%C3%A5r-fler-barn-1.582171

Nu finns ingen mönstringsdata på kvinnor. Men jag skulle tro att om det fanns så skulle kvinnor med lågt och hälsosamt BMI visa sig få fler barn också ...
    Många kvinnor med lågt bmi har väldigt svårt att få barn. 
Svar på tråden Varför söker fyrbarnsmammor en partner?