Inlägg från: Anonym (för) |Visa alla inlägg
  • Anonym (för)

Kan jag få dem att ändra fakturan?

Anonym (A) skrev 2025-01-27 15:36:05 följande:
    Varför trodde du att han skulle ta henne dit och hem, det var ju din vecka?
    För att han bokade tiden?
  • Anonym (för)
    Anonym (A) skrev 2025-01-27 15:44:30 följande:
    På hennes vecka. Varför stämmer man inte av? TS visste väl också att dottern behövde gå till tandläkaren, det var ju inte en allmän kallelse, utan något akut. 
    Ja, man kan ju undra varför pappan inte stämde av att han bokat en tid på mammans vecka.

Varför tror du att det var en akut tid, kan lika gärna ha varit en allmän tid som bokades om. 
  • Anonym (för)
    Anonym (A) skrev 2025-01-27 15:48:17 följande:
    Så du får hem en kallelse till en vanlig kontroll och bad sedan honom boka tiden?
    Kallelserna kommer ju digitalt, och bokar pappan om tiden så får ju han ta ansvar för att ta barnet till besöket också. Eller snällt fråga om tiden passar mamman då det är på mammans vecka. Eller i så fall, ännu hellre uppmana mamman att boka en tid som passar henne. 
  • Anonym (för)
    Anonym (A) skrev 2025-01-27 16:06:24 följande:
    Det jag menar är att om han bokar en tid för dottern och sedan meddelar er vilken dag det är, reagerade inte du på att han bokat på din vecka? Brukar han göra det, och brukar han då följa med henne?
    Fast varför skulle hon boka en tid på mammans vecka och förvänta sig att hon kan komma ifrån på den tiden? I så fall vore det ju bättre att mamman bokar själv, en tid som hon kan komma ifrån.

Eller att pappan tar tiden som han själv bokat. Oavsett var barnet bor just den veckan. Man är ju förälder alla veckor oavsett var barnet just då bor, så han kan väl ta tider han själv bokat?
  • Anonym (för)
    Anonym (A) skrev 2025-01-27 16:19:55 följande:
    Precis, och det är därför jag frågade om det hänt tidigare.

Jag menar, har de ett bra samarbete så fungerar detta, men eftersom han sket i tiden och inte vill betala, så tyder det på att de inte har ett bra samarbete. Då hade i alla fall jag undrat hur han tänkte, inte bara accepterat tiden. 
    Ja, mamman ska även kolla hur pappan har tänkt. Inte ens det klarar stackars pappan av att förmedla utan en direkt fråga. Svårt att vara pappa. 
  • Anonym (för)
    Anonym (A) skrev 2025-01-27 16:19:55 följande:
    Precis, och det är därför jag frågade om det hänt tidigare.

Jag menar, har de ett bra samarbete så fungerar detta, men eftersom han sket i tiden och inte vill betala, så tyder det på att de inte har ett bra samarbete. Då hade i alla fall jag undrat hur han tänkte, inte bara accepterat tiden. 
    Om pappan är en vuxen person så bokar han en tid, tar barnet till tiden eller frågar om tiden passar mamman så att hon kan ta barnet dit.

Nu gjorde han inget av det (utom bokade tiden), så barnet kom inte iväg till tiden, då får han betalar för uteblivet besök. 
Svar på tråden Kan jag få dem att ändra fakturan?