• Anonym (v)

Det här med självmord

Det är väl inte riktigt normalt att tänka på självmord hela tiden? Samt att ha gjort många försök? 
    Jag har levt ett väldigt dåligt liv.
    Det finns en kaoshärva. Jag förstår inte riktigt situationen. Det är en väldigt komplex situation-det räcker inte längre med att säga att jag har en diagnos-utan det är en vädligt komplex situation. 

Jag har mått enormt dåligt-alltså obeskrivligt dåligt i många år. 
    Jag är också totalt misslickad och patetisk. 
    Även om man har en abnormt dålig livssituation-så är det väl inte normalt att tänka på självmord hela tiden? 

• Svar på tråden Det här med självmord
  • Anonym (v)

Hej igen. 

Det var jag som skapade tråden "ledsen och besviken på mig själv"
    Tråden är nu borttagen. 
    Jag vill bara att någon frågat hur jag mår. 
    En polisman frågade hur jag mådde. Det gör mig glad. 

• Anonym (v)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-31 20:49:14 följande:
    Hoppas av hela mitt hjärta att du mår bättre
    Tack, men det gör jag inte. 
    Jag har bra grejer planerat för framtiden, med studier. Rent teoretiskt kan jag klara studier, och få ett bättre liv. Livet kommer aldrig bli helt bra, men det kan bli bättre. 
    Det är dock inte realistiskt att tro att jag skulle klara av studier, av flera olika skäl. 
    Visst, för min och mina anhörigas skull borde jag ge studierna en chans.
    För om jag hade klarat av studierna, hade det varit förjävligt om jag hade dött. Och jag vill uppleva studier, och arbetsliv.
    Men jag brottas dagligen med självmordstankar. 
    För allting är förstört. Vill inte leva. 
    Och visst, jag vill uppleva studier och dylikt, men jag kommer inte klara det. 
  • Anonym (v)
    Anonym (Jo) skrev 2025-01-31 20:51:07 följande:

Jag har tänkt på dig idag. Hur mår du nu? 
    Var det idag du pratade med polismannen? 

Tack.
    Jag mår jättedåligt. 
    Det var ett tag sedan. 
  • Anonym (v)
    Eurydike skrev 2025-01-31 20:56:20 följande:
    Hej igen!

Ja, jag såg att tråden blivit borttagen och det kommer även den här troligtvis bli på grund av reglerna på Familjeliv. Som jag förstår det så har du ett stort behov av att bolla tankar om självmord med någon. I den andra tråden fick du tips om olika hjälplinjer och det vore verkligen bra om du hörde av dig till någon av dem! Vi är nog många som undrar hur du mår och här kommer frågan: Hur mår du? Ja, ibland kan det kännas skönt att någon frågar hur det är.
    Hej

Tack för att du frågar. 

Jag mår jättedåligt. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (v)
    burleskburkläsk skrev 2025-02-13 00:41:41 följande:

Att konstant ha suicidtankar för att man mår dåligt är inte bra såklart men det är nog inget ovanligt.

Tycker det är bra att du skriver av dig!

Hur mår du idag ?

Tack för att du frågar. 

Jag mår jättedåligt. 
    Jag funderar allvarligt på att avsluta mitt liv, även om det finns grejer jag vill göra som studier. 
    Och om jag inte klarar studierna, då kommer jag definitivt avsluta mitt liv. 
Svar på tråden Det här med självmord