Inlägg från: Anonym (inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte)

Muslimska män som inte tar kvinnor i hand

Anonym (Ateist) skrev 2025-01-28 13:33:00 följande:
    Muslimska män som inte tar kvinnor i hand

Nu är det kanske inte så vanligt att man springer runt och kör handskakning med folk men låt säga att det av någon anledning uppstått en sån situation på jobbet. Det har börjat en ny person (muslimsk man) eller nåt liknande...

Hur skulle du som kvinna uppleva det om han inte skakar hand med dig?

Och om du är man som svarar... Hur skulle du se på det när personen tar dig i hand men inte dina kvinnliga kollegor?

Jag tycker att det här med att skaka hand har upphört iom pandemin. Känns inte som att det är nåt man saknar heller. 

Men jag skulle inte ha nåt som helst problem med någon som inte vill skaka hand, oavsett orsak. Jag är kvinna. 
  • Anonym (inte)
    Anonym (Ateist) skrev 2025-01-28 13:42:31 följande:
    Så trots att handskakning är ett vedertaget hälsningssätt i Sverige så är det ok att särbehandla mellan kvinnor och män? Är det inte så fall ok att min hälsningsgest mot just män är att ge dom fingret eller klappa dom på huvudet i enlighet med min privata sagobok och tro?
    Om man inte vill röra vid någon så ska man inte behöva göra det, inte heller bli berörd av någon man inte vill bli berörd av. Oavsett orsak. 
  • Anonym (inte)
    Anonym (Ateist) skrev 2025-01-28 14:09:02 följande:
    Så om personen skakar hand med dina 10 manliga kollegor och sen inte gör det med just dig för att du är kvinna så är det ok?

Man behöver ju inte vara Einstein för att fundera på hur personen ser på dig och andra kvinnor i övrigt på arbetsplatsen. Kommer personen prata med dig och ge dig lika mycket information som dom andra. Om personen sitter på nån form av makt är det säkert att han kommer behandla dig på samma sätt och ge dig samma chanser som dom andra....? Det finns ju mer än en enkel handskakning som ofta döljer sig där bakom.
    Man behöver inte vara Einstein för att fundera över hur du ser på muslimer. 

Men ja, om det är så den personen väljer att göra så är det okej för mig. Det finns många (män) med makt som ser ner på kvinnor eller förfördelar någon på oklara grunder utan att det märks i en handskakning eller nåt annat. 
Svar på tråden Muslimska män som inte tar kvinnor i hand