Ogillar mina svärföräldrar är för bossiga
Hej.
Hej.
För jag låter verkligen min svärfamilj ta del av barnets liv men jag ogillar att jag känner mig tvingad att låta dom ha hen när dom vill. För vissa dagar så känns det som om att jag själv får tillbringa mindre tid med mitt egna barn för dom ska ha hen hela tiden. Och det förklarade jag för min partner som försöker vara i mitten av bådas sidor. Men jag förklarade att dom får mig känna mig som om jag vore en surrogatmamma åt hen eftersom jag ej fick ha mitt egna barn eller ta egna beslut om. För dom ska alltid lägga sig i och bossa.
För jag låter verkligen min svärfamilj ta del av barnets liv men jag ogillar att jag känner mig tvingad att låta dom ha hen när dom vill. För vissa dagar så känns det som om att jag själv får tillbringa mindre tid med mitt egna barn för dom ska ha hen hela tiden. Och det förklarade jag för min partner som försöker vara i mitten av bådas sidor. Men jag förklarade att dom får mig känna mig som om jag vore en surrogatmamma åt hen eftersom jag ej fick ha mitt egna barn eller ta egna beslut om. För dom ska alltid lägga sig i och bossa.
Är ni tonåringar? Varför bor ni där? Bo var som helst utom där. Om din partner vägrar flytta så flytta själv med bebisen.
Flytta därifrån - om ni inte är tonåringar såklart. Så här kan ju varken du eller ditt barn leva.
Varför bor ni hos hans pappa och styvmamma? Farmor också?
Är ni invandrare?
Hur gamla är ni?
Men flytta bara.
Det är ert liv och ert barn.
Så länge ni bor där får ni rätta er efter dem, det kommer du inte undan. Då blir du extramamma till ditt eget barn.
Ni måste flytta omedelbart. Ring kommunen och säg att du är hemlös.
De gör fel men de kommer inte ändra sig.
Varför bor ni hos dom?
Flytta
Flytta!!