• Anonym (tjej32)

Man utan sex/onani på flera år

Min sambo (kille) och jag har inte haft sex sedan vår 5-månaders blev till. Vi har inte haft något aktivt sexliv innan det heller utan egentligen bara samlag för att barnet skulle bli till. Konstigt men så är det. 

Han brukar skämt och kalla mig "nunna" för att jag aldrig haft speciellt hög sexlust. 

Tycker själv det är konstigt att han inte verkar ha något intresse för sex och misstänker att han onanerar när han är på jobbet. Han åker alltid tidigare för han är själv på morgonen. Jag VET att han inte träffar andra i verkligheten, jag känner mig helt säker för han har den uppfostran och är en fin kille på många sätt.

Men jag nämnde häromdagen om att det känns som att han lever ett "dubbelliv". Han blev helt vansinnig! Han vill inte bli jämfört med sånna svin. Dagen därpå frågade jag om det inte är så att han har ett eget sexliv på jobbet. För jag tycker han är konstig som inte verkar ha något intresse av sex längre och ändå kallar han mig nunna. (Snuskiga skämt mm älskar han dock). Han blev denna gången ännu mer arg och kallade mig allt möjligt fult. Att jag var sjuk i huvudet osv, minns inte allt elakt han sa. Jag tolkar det som en reaktion att han blev "påkommen". Varför kunde han inte bara säga lugnt att "Jag förstår om du tror det men jag har faktiskt ingen sexlust och runkar inte ens." Men han sa sedan när han lugnat sig att han tappat sexlusten för att vi har en sån hektisk vardag med barn osv. Är detta normalt för en kille mellan 35-40 år? Och varför denna kraftiga reaktion om jag inte hade rätt? Han var visserligen väldigt trött redan men ändå?

Jag sa att han verkar onormal för det finns inga killar som lever utan sex så länge. Inte ens jag "nunnan" är utan onani men det har jag inte hunnit berätta än. Så varför skulle han klara sig utan?

Jag misstänker att jag är lite autistisk på något sätt för det kanske var klumpligt att ens ställa frågan. Ibland kan jag inte riktigt fatta vad som är normalt att fråga och inte. Men jag vill så gärna veta. Tittar han på porr bakom ryggen på mig? (Han vet att det skulle äckla mig).

Jag går nämligen runt och tycker synd om honom som lever sexlöst, såpass att jag kan bli ledsen för hans skull, men det känns så onödigt att jag ska ha empati och gråta för honom om han ändå håller på med detta. Onani i sig har jag inget problem med, men jag klarar inte av att/om han ljuger om det. Vill att han ska vara ärlig även om sanningen svider!

Vad tror ni?
  • Svar på tråden Man utan sex/onani på flera år
  • Anonym (Jenifer)

Jag tänker att såklart han behöver ? få komma? på ngt sätt. Självklart onanerar han.  Jag har jätte svårt att relatera till ett förhållande utan sex. De är ju sexet som gör att man kommer varandra närmre, man blir mer attraherade av varandra. Jag hoppas för din skull han inte är otrogen, men i dom lugnaste vatten..
    vill du leva sexlöst? Eller hur vill du?
    de kan ju inte vara hållbart i längden tänker jag 
    good luck ❤️

• Anonym (tjej32)
    Anonym (Jenifer) skrev 2025-01-29 11:36:47 följande:

Jag tänker att såklart han behöver ? få komma? på ngt sätt. Självklart onanerar han.  Jag har jätte svårt att relatera till ett förhållande utan sex. De är ju sexet som gör att man kommer varandra närmre, man blir mer attraherade av varandra. Jag hoppas för din skull han inte är otrogen, men i dom lugnaste vatten..
    vill du leva sexlöst? Eller hur vill du?
    de kan ju inte vara hållbart i längden tänker jag 
    good luck ❤️

Jag tror också att han onanerar. Och därav hans kraftiga reaktion att bli "påkommen". Men varför så svårt att erkänna tror du?

Jag vill egentligen inte leva sexlöst men tyvärr är relationen för dålig för att man ska vilja
  • Anonym (J)

Du verkar ha trampat på en öm tå. Det gör det bara tydligt att du säkert har rätt.

• Anonym (J)

Var inte med någon som häver ut dig de fula orden.

• beli

Varför skaffade ni barn om ni aldrig varit nöjda med sexlivet från första början?

• Anonym (tjej32)
    Anonym (J) skrev 2025-01-29 11:42:52 följande:

Du verkar ha trampat på en öm tå. Det gör det bara tydligt att du säkert har rätt.

Exakt det jag misstänker... han kommer aldrig erkänna dock.. Fattar inte varför 
  • Anonym (tjej32)
    Anonym (J) skrev 2025-01-29 11:43:13 följande:

Var inte med någon som häver ut dig de fula orden.

Komplicerad relation,... jag tycker om honom innerst inne. Han är bra på SÅ extremt många sätt.
  • Anonym (tjej32)
    beli skrev 2025-01-29 11:49:12 följande:

Varför skaffade ni barn om ni aldrig varit nöjda med sexlivet från första början?

Bra fråga, men sexlivet har väl inte varit avgörande.
  • Anonym (l)

Känns väldigt dysfunktionellt, som att du attackerar och tränger in honom i ett hörn där du kallar honom onormal och lägger över alla dina känslor (gråter för någon lever sexlöst när denne inte sagt något?) på honom.
    Plus: "men det har jag inte hunnit berätta än" ??? Nähä. Han har inte redovisningsplikt om vad han gör själv. Inte för att han låter så mycket bättre utan allt låter riktigt illa.
    Sen att du babblar om asd i ett sammanhang där ni verkar dysfunktionella... Man måste inte vara autistisk för att man ställer en "konstig fråga"

• Anonym (J)
    Anonym (tjej32) skrev 2025-01-29 11:59:40 följande:
    Komplicerad relation,... jag tycker om honom innerst inne. Han är bra på SÅ extremt många sätt.
    Förstår. Men du ska vara lycklig med honom och en förebild till ditt barn, annars kanske ditt barn också accepterar sådana beteenden som vuxen sen. Det blir liksom det normala.
Svar på tråden Man utan sex/onani på flera år