Inlägg från: Anonym (Astros) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Astros)

Chef som inte står upp för mig

Hej, 
    jag jobbar på ett stort företag i Sverige. Tillverkningsindustrin. 

Är chef över kvalite.
    har En chef över mig som aldrig står upp för mig. så fort det är något så kommer han och jag behöver förklara mig för honom. 

låt säga såhär, jag är ingen ja-sägare. Har inga problem att säga nej. Men jag är inte dum i huvudet, jag prioriterar företaget bästa men när andra Chefer försöker få min avdelning att ta hand om deras skit så säger jag nej. Och detta gillas inte av varken andra chefer eller ledning. Hur hade ni gjort i min situation? 

ska jag ändra mig? bli en ja-sägare som inte är jobbig eller ställer mot-krav

ska jag lyfta det med någon? vem? Min chef är stöpt i samma form som de andra. 

byta jobb? 

• Svar på tråden Chef som inte står upp för mig
  • Anonym (Astros)
    Anonym (Abc) skrev 2025-01-29 22:25:21 följande:

Vad är det för uppgifter du säger nej till?

Uppgifter utanför avdelningens scope. Sådant som inte blivit hanterat förrän det blir kris och panik. Och då är min avdelning en snabb lösning. 

• Anonym (Astros)

Nej, min avdelning driver inte  kvalitetsarbete kopplat till avvikelser. området kvalite är stort och innefattar mycket andra saker än kvalitetsavvikelser. det finns en annan avdelning som sköter avvikelser.

problemet är att vi inte har kapacitet att lösa andras problem. Det innebär ca 40h arbete för 1 person på min avdelning att reda ut andras skit. Och då ligger vi redan tight. 

det är inte första gången utan det här händer väl varje månad. 
    Det finns andra sätt att lösa problem på men att skjuta in det på min avdelning är det lättaste sättet att bli av med problemet för dem andra 

• Anonym (Astros)

Tack för era svar. 

jag får göra det? försöka att be honom om en prioritering isåfall. Men ah det är som du skriver, min chef har heller ingen aning om min avdelnings verksamhet och verkar tro att vi väntar på att få saker att göra. 

men ja. Jag får försöka hitta en ny väg för att hantera detta. 

Svar på tråden Chef som inte står upp för mig