• Anonym (Mamma)

Oplanerat gravid som äldre

Vi har precis helt oplanerat fått reda på att vi väntar barn igen. 
    Det förändrar alla våra planer och tankar vi hade gjort upp men för mig är det ändå en välkommen graviditet det positiva överväger ändå det negativa. Min man däremot som också är betydligt äldre än mig, och är en bit över 50år ser bara negativt på situationen men säger samtidigt att han inte kommer att be mig göra abort för jag aldrig kommer att förlåta honom för det. 
    Men då blir det ett moment 22 här för jag vet ju att han egentligen inte vill ha det här barnet ska jag då ändå behålla det här barnet och vad kommer det att göra med vår relation?

Är det någon som varit i en liknande sist och vill dela med er hur ni kom fram till en lösning och hur er relation blev efter det?

• Svar på tråden Oplanerat gravid som äldre
  • Anonym (Mamma)

Ursäkta den feta och kursiva stilen mitt i alltihop i texten den är inte meningen att vara med

• Anonym (Marie)

Kör på!Det blir bra!

• Anonym (Lila)

Det är ju rätt egoistiskt om du behåller. Du får självklart göra det då det är din kropp, men du kanske sabbar relationen till din man då, samt alla planer ni hade. Är det värt det?

Du säger själv att det kom olägligt och var oplanerat. Man behöver inte falla för alla frestelser som kommer ens väg i livet. Ibland är det smartast och bäst att faktiskt avstå, även om det rör sig om ett barn. 

Jag gjorde själv en abort igår. Man måste faktiskt inte behålla alla foster bara för att man är kvinna och för att ens biologiska kropp har förmågan att bli gravid i tid och otid. 

• Anonym (Tom Star)

?ur gammal är du?
    Hur gamla är era barn?

• Anonym (Håller med)
    Anonym (Lila) skrev 2025-01-30 04:01:01 följande:

Det är ju rätt egoistiskt om du behåller. Du får självklart göra det då det är din kropp, men du kanske sabbar relationen till din man då, samt alla planer ni hade. Är det värt det?

Du säger själv att det kom olägligt och var oplanerat. Man behöver inte falla för alla frestelser som kommer ens väg i livet. Ibland är det smartast och bäst att faktiskt avstå, även om det rör sig om ett barn. 

Jag gjorde själv en abort igår. Man måste faktiskt inte behålla alla foster bara för att man är kvinna och för att ens biologiska kropp har förmågan att bli gravid i tid och otid. 

Perfekt svar!
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Tom Star) skrev 2025-01-30 05:37:03 följande:

?ur gammal är du?
    Hur gamla är era barn?

Jag är 38 och vi har både vuxna och små barn 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Lila) skrev 2025-01-30 04:01:01 följande:

Ja du har nog rätt. Men jag vill ha det här barnet så oavsett beslut så kommer det att påverka vår relation till det negativa
  • Anonym (M)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-01-30 07:33:00 följande:
    Ja du har nog rätt. Men jag vill ha det här barnet så oavsett beslut så kommer det att påverka vår relation till det negativa
    Du är alltså beredd på att slå sönder er familj för ett barn ni inte planerat skaffa?

Ett ofött barn är mer värt än era redan existerande barn?
  • Anonym (A)

Men självfallet ska du behålla! Lycka till! Han kommer att älska det här barnet också. I och med att han är lite äldre kanske du får vara beredd på att ta ett större ansvar gällande nätterna och så?

• Anonym (A)

Och nej, du är inte egoistisk. 

Svar på tråden Oplanerat gravid som äldre