• Anonym (L)

Någon med erfarenhet av att bo på mcdonald son skilda?

Två föräldrar som definitivt inte är vänner. Hur fungerar det? Kan man tvingas dela rum eller hur går det till? Det är tack och lov inte dags än, men det närmar sig.

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av att bo på mcdonald son skilda?
  • Anonym (S-L)

Om barnet är inlagt och måste vara på själva sjukhuset så kan ju en förälder sova i sjukhusrummet och den andra i Ronald McDonald-huset och så kan ni turas om. 

• Anonym (L)
    Anonym (S-L) skrev 2025-01-30 10:28:17 följande:

Om barnet är inlagt och måste vara på själva sjukhuset så kan ju en förälder sova i sjukhusrummet och den andra i Ronald McDonald-huset och så kan ni turas om. 

Tidigare har det varit flera dagar både innan och efter op som vi bott i huset. Lär bli samma nästa gång.
  • Anonym (Patricia)

Hur illa är det mellan er föräldrar?  Tänker att fokus måste ligga på barnet och att ni föräldrar måste bita i det sura äpplet och samsas så gott det går med det ni erbjuds och hittar kompromisser.  Eller att ni får så lov att turas om med att tex gemensamt boka ett rum på vandrarhem för att ens kunna vistas på samma ort. 

• Hjelm

Eller så beter man sig som en mogen och ansvarsfull vuxen och skärper sig för sitt barns skull?

Går det inte får man väl åka ensam, eller den ene föräldern bo på hotell istället. 

Det finns många som är i behov av Ronald McDonalds hus och det är inte rimligt att de ska upplåta två rum åt samma barn bara för att det barnets föräldrar inte kan bete sig.

• Anonym (Malin)

Eftersom det är patientens hemregion som betalar för vistelsen på Ronald mc donald så har jag svårt att tänka mig att de betalar för två rum pga bråkande föräldrar. Dessutom är det fler som behöver rum än vad som finns att tillgå. Så kan man inte samsas så får den ena ta in på något annat boende under tiden. Väldigt trist för barnet är det i alla fall. Svårt sjukt och dessutom föräldrar som inte kan bete sig..

• Anonym (L)
    Hjelm skrev 2025-01-30 13:47:51 följande:

Eller så beter man sig som en mogen och ansvarsfull vuxen och skärper sig för sitt barns skull?

Går det inte får man väl åka ensam, eller den ene föräldern bo på hotell istället. 

Det finns många som är i behov av Ronald McDonalds hus och det är inte rimligt att de ska upplåta två rum åt samma barn bara för att det barnets föräldrar inte kan bete sig.

Eller så är det så att den ena föräldern misshandlat den andra under hela deras förhållande och att det skapar fruktansvärd ångest att behöva bo ihop.
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (L) skrev 2025-01-30 14:53:07 följande:
    Eller så är det så att den ena föräldern misshandlat den andra under hela deras förhållande och att det skapar fruktansvärd ångest att behöva bo ihop.

Jag tänkte just skriva det. Ibland är det faktiskt bara en persons fel när två träter. 

Jag hade kollat upp närliggande vandrarhem. Jag förmodar att barnet är van vid att ni föräldrar inte är på samma plats samtidigt särskilt mycket? 

• Anonym (Ylva)

Givetvis kommer ingen tvinga er att bo ihop. Däremot kanske ni inte får plats båda två.

Vore jag du hade jag kontaktat dem, förklarat läget och kollat om det går att fixa en lösning som blir rättvis för er båda, utan att ni behöver göra en överenskommelse sinsemellan. De måste ha varit med om föräldrar som inte kan samarbeta förr, kanske rentav situationer precis som din. I bästa fall har de redan färdiga rutiner för hur det ska hanteras.

• Anonym (Ellen)
    Anonym (Ylva) skrev 2025-01-30 15:08:15 följande:

Givetvis kommer ingen tvinga er att bo ihop. Däremot kanske ni inte får plats båda två.

Vore jag du hade jag kontaktat dem, förklarat läget och kollat om det går att fixa en lösning som blir rättvis för er båda, utan att ni behöver göra en överenskommelse sinsemellan. De måste ha varit med om föräldrar som inte kan samarbeta förr, kanske rentav situationer precis som din. I bästa fall har de redan färdiga rutiner för hur det ska hanteras.

Ja. Om du, TS, uttrycker det som att du ber om hjälp i en svår situation snarare än att du kräver saker (du låter inte som en sån person iofs), så finns det kanske möjlighet att få hjälp. 
Svar på tråden Någon med erfarenhet av att bo på mcdonald son skilda?