Min sambo stjäl ifrån skolan
Har kommit på min sambo med att hon stjäl hem barnböcker ifrån skolan hon jobbar på och säljer sen vidare på andrahands sidor. Hon jobbar som lärare i lågstadiet och har sett att hon har börjat hantera en himla massa böcker som vi aldrig har ägt till våran dotter. Sen när jag letat upp hennes konto på andrahands appar så ser jag att hon har massa annonser ute på dessa böcker. När jag kollade in böckerna när hon inte är hemma så sitter det sånna bilbliotekssetiketter på baksidan och har även hittat någon sån liggandes på golvet då jag antar att hon skrapar bort dom innan hon säljer. Tycker själv detta är helt förjävligt och fattar inte varför hon gör det då vi inte har det dåligt ekonomiskt. Har inte konfronterat henne än med detta men vet inte vad jag ska göra. Ska man bara ta kontakt med hennes arbetsplats annonymt och slänga henne under bussen så hon får lära sig en läxa eller prata med henne? Såg även på hennes annonser att det va några barnytterkläder jag inte känner igen så antar att hon har tagit sånt med?