Varför är det mest män som är rasister?
Festligt att du skriver "vi"
Näe. Jag antog att du skulle få svårt att begripa saker och ting.
Kondoleanser.
Festligt att du skriver "vi"
Näe. Jag antog att du skulle få svårt att begripa saker och ting.
Kondoleanser.
Somliga har stora svårigheter mellan att hålla isär rasism från andra samhällsfrågor även gällande invandring.
Men så tänker rasister. De gillade säkert att sortera in pärlor i färg och form på dagis. Därför blir också kvinnor en utsorterad grupp och påförda exakta egenskaper.
Varför har kvinnor valt att visa sitt stöd och rösta för den ökade kriminaliteten och för den hemska samhällsutvecklingen vi har skaffat oss i Sverige?
"Bla Bla bla" och pratar om vad som hänt på dagis...
Är du ens byxmyndig?
Har valmyndigheten kommit fram till att kvinnor stödjer kriminalitet? Är det för att du anser att kvinnorna inte stödjer rasism i ditt svart-vita universum?
Antingen är du för kriminalitet eller så är du för rasism.
...enligt valmyndigheten förstås...
Eller hur?
Detta barnsliga, känslomässiga gnäll som peppras på med massa skuldbeläggning på kvinnor . Utmärkta exempel på vad jag skrev om i min tråd start. Det är såna hära inlägg jag läst massor av och nästan alla skrivna av män.
Låt mig få gissa att dessa inlägg bekräftade könet ännu en gång. Män!
Det är sällan nyanserade debatter, utan bara massa våldtäckt, skjutningar, de tar våra kvinnor och jobb inlägg. Arga unga män och missnöjda pensionerade gubbstrutsar.
Samhällsproblem löser sig inte av minskat empati och rasism. Vi måste söka förståelse, lära känna varandra, hjälpa och ta emot varandra med öppna armar. Då först kan problem lösas. Med förståelse och empati kommer man långt, inte med gnäll och missnöje.
Tycker man löser samhällsproblem utan att blanda in en massa starka känslor såsom rasism, misogyni eller att kvinnor och män är si eller så.
Det är fullt möjligt att tackla olika former av problematik, titta på olika faktorer (statistik såsom kön, ålder, ursprung) utan att sätta etiketter eller döma på förhand. Sånt är enbart kontraproduktivt.
Rätt uppenbart att han tänker i två exakta poler att om någon röstat "vänster" (och är kvinna) så gör de det för att de stödjer kriminalitet (se personens tidigare inlägg)
om någon röstat höger så landar de i rasisternas spektrum (med hänsyn till svar på trådstart, läs inläggen)
Inga nyanser alls. Antingen så landar du här eller där.
tydligen så handlar politiken i dennes värld enbart om invandring. (och män/kvinnor) Inte heller att invandringsfrågorna kan tacklas på olika sätt sett från olika synvinklar.