• Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-05 00:34:22 följande:
    Jag är mycket väl medveten (i motsats till de dumnaiva) att de grupperingar och individer som jag nämnde absolut inte kan betraktas som några oskyldiga individer eller grupper.

Vad är du själv väl medveten om?

Den som lyckas inbilla sig själv att dessa grupper och individer skulle vara oskyldiga, den kan nog med fog betecknas som tydligt dumnaiv.

Du är ju helt obenägen att kunna skilja mellan rasism och andra saker. I din värld så är "uppmärksamma problem gällande invandring" samma sak som att vara rasist. Samma sak med alla rantorna du kör om feminism. Samma sak med dina idéer om höger eller vänster. Inga nyanser, bara svart eller vitt. Du bestämmer dessutom egenskaper och åsikter för dessa grupper.

Jag tog upp 35-åringen för att jag trodde att det var ett solklart budskap att du inte kan hitta på saker om andra, eller applicera ens egna fördomar om andra. Direkt ber du mig att hitta på saker om honom. Det är så absurt.

Jag förstår att somliga saknar kapacitet. Det är inte desto mindre irriterande. 

• Anonym (B)
    Anonym (Anithe) skrev 2025-02-05 19:20:50 följande:
    Fast fler män är med i AFS; NMR och SD. Fler män åker fast för hets mot folkgrupp. Flest män skriver rasistiska åsikter på nätet.
    I kombination med misogyna åsikter.

Sen undrar man varför ämnet rasism är en killklubb. 
  • Anonym (B)
    Mentat skrev 2025-02-05 22:18:35 följande:

Litet ironiskt att gnälla på att man är trött på gnällande...  Flört
    Nåja, nu har jag inte orkat läsa igenom hela tråden men vad är definitionen på "rasist" här? Är det att skallmätning avgör intelligens eller är det att fler män än kvinnor röstar på (sd)?

Tycker wikis förklaring är beskrivande:

Rasism är när människor delas upp i raseroch dessa raser värderas och rangordnas efter olika egenskaper som anses vara nedärvda och oföränderliga. Det skapar hierarkier och ojämlikheter där vissa grupper anses ha högre status och makt än andra baserat på exempelvis hudfärg och etnicitet.

Somliga i tråden kan inte hålla isär begreppen. Vissa inbillar sig att det handlar om höger eller vänster (politiskt) 

• Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-06 15:02:08 följande:
    Ja, du kanske har svårt att tro det.
    Gällande fakta kan du börja med att kolla SCB, som är en statlig myndighet under Finansdepartementet.

Men oavsett detta så tror jag att du mycket väl känner till att S är det största partiet bland gruppen kvinnor.

Medan SD är det största partiet bland gruppen män, tätt följt av M.

Bland gruppen män dominerar Tidöpartierna totalt och överväldigande.
    Min personliga uppfattning är utan tvekan att majoriteten av gruppen män absolut inte utgörs av nazister. Hur gärna än många vänsterblivna, och då särskilt kvinnliga sådana, känner behov av att hävda detta.
    Du verkar helt omedveten om att du har både rasistiska tendenser och misogyna. Du är ju typexemplet på anledningen till att kvinnor undviker att sålla sig till rasisterna.
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-06 19:00:04 följande:
    Fortfarande gäller att
    Vare sig du eller någon annan har hittills på något som helst tydligt sätt kunnat visa vad i det jag skriver skulle på saklig grund kunna betecknas som rasistiskt eller misogynt.
    Du har rasistiska åsikter. Du är också misogyn. Du kan läsa vad du skriver under "visa endast"

Anledningen till att du är det är för att du inte kan särskilja mellan invandrare och problem inom olika kulturer eller "vänsterblivna", "godhetsknarkare" (ord som signalerar en hundvissla inom rasisternas spektrum) kvinnor och feminister. Du ställer rasism på ena positionen på en våg och på den andra "stödja kriminalitet" 
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-06 19:14:50 följande:
    Och återigen
    Fortfarande gäller att
    Vare sig du eller någon annan har hittills på något som helst tydligt sätt kunnat visa vad i det jag skriver skulle på saklig grund kunna betecknas som rasistiskt eller misogynt.

Vilka känslor du tillåter dig själv att känna, och vad du utifrån dina känsloyttringar tycker, har inget med saklig grund att göra.
    Jag hoppas att du har förmåga förstå och acceptera den tydliga skillnaden?
    Jag berättade ju precis varför du är rasistisk och misogyn. 
  • Anonym (B)
    Anonym (M) skrev 2025-02-08 16:56:33 följande:

Män går på fakta och kvinnor på känslor. 

Rasism och misogyni är baserade på känslor och kännetecknar en känslomässigt labil människa.
  • Anonym (B)
    Anonym (Precis) skrev 2025-02-08 21:08:44 följande:
    Då skulle dessa individer passa bra ihop med personer som skriker rasist och misogyn så fort någon har en åsikt eftersom dom ligger på ungefär samma nivå.
    Det var känslosamt skrivet.
  • Anonym (B)
    Anonym (M) skrev 2025-02-09 08:17:36 följande:
    Ja precis, de labil gör ju reklam för sig över allt på sociala medier, tv och runt om i hela världen!

Vad menar du? De rasistiska och misogyna känslomänniskorna håller på med sociala medier? Ja, det gör dom absolut. Blir rasism och misogyni fakta för det? 

-nej, såklart det inte är. Men det borde jag inte ens behöva nämna.

Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?