• Anonym (porr)

Definition av otrohet

Det är ju ett svek bara om överenskommelsen är att han inte ska göra det. Min flickvän har ingenting emot att jag kollar på porr, så då är det ju per definition inget svek. Däremot skulle hon bli otroligt sårad om jag dreglade över bikinibilder på någon snygg kollega, och ännu mer så om jag hade fått filmer och bilder av kollegan privat. Då börjar det ju handla om otrohet.

Varje relation är unik i det att man själv får komma överens om var gränserna går. Om du och din pojkvän eller man är överens om att han inte får kolla på porr så är det helt fine, och då är det förstås ett svek om han gör det ändå. Men eftersom realiteten är att många kvinnor idag accepterar att deras män kan kolla på porr, och många också kollar själva, så kan du inte utgå ifrån att det är en oskriven regel som alla män som ingår en relation med en kvinna skriver under på, och därför kan du heller inte säga att det är ett svek om mannen skulle visa sig kolla på porr om du inte uttryckligen sagt att du inte accepterar det.

Jag önskar för din partners skull att det tar slut mellan er, för du verkar otroligt osäker på dig själv och kontrollerande i det. Jag hade aldrig stått ut med att vara med en kvinna som försöker kontrollera mig på det sätt som du gör.

• Anonym (porr)

Obs: om det där exemplet med grannen har hänt tycker jag det är väldigt nära otrohet och det är någonting helt annat än att kolla på porr. Jag förstod inte från första inlägget om detta faktiskt har hänt eller om det är ett påhittat exempel.

• Anonym (porr)
    Just Precis skrev 2025-02-01 16:54:34 följande:

Typ såhär: En sexuell handling som skapar en connection med någon annan eller har för syfte att skapa en connection, är otrohet.

Att fantisera om någon är inte otrohet. 
    Att fantisera tillsammans med någon är otrohet.

Att bli överrumplad och kysst av någon är inte otrohet.
    Att kyssa någon är otrohet.

Att kolla på en porrfilm är inte otrohet.
    Att skicka en sexig film till någon är otrohet.

Sen finns det grader i helvetet förstås. Skulle nog kunna se mellan fingrarna på en del grejer även om jag blev arg och sårad. 

Vad tycker du om t.ex. onlyfans? Alltså inte camsex då utan att titta på innehåll, men ändå lite mer nära personen på något sätt.
  • Anonym (porr)
    Just Precis skrev 2025-02-01 17:54:35 följande:

Spännande fråga! Har aldrig provat själv men fått känslan att det är rätt enväga, alltså att personen med kontot ger blanka fan i de som betalar, isf på rätt sida otrohetsstrecket.

Men sen kan jag tänka mig att tittaren kan bygga upp en ganska rejäl fantasivärld kring nån slags connection med kontoinnehavaren vilket förstås är debilt och osexigt?. och skulle väl vara rätt knepigt emotionellt i en relation om känslor byggdes upp.

Jag håller med. Har inte heller någon erfarenhet, men tänker mig att jag skulle tycka att det kändes som otrohet om det fanns någon interaktion med personen. Så länge det är envägs, som du säger, tycker jag det är på "rätt" sida. Såvida det inte är en person man känner till i verkligheten förstås.
Svar på tråden Definition av otrohet