Definition av otrohet
Det är ju ett svek bara om överenskommelsen är att han inte ska göra det. Min flickvän har ingenting emot att jag kollar på porr, så då är det ju per definition inget svek. Däremot skulle hon bli otroligt sårad om jag dreglade över bikinibilder på någon snygg kollega, och ännu mer så om jag hade fått filmer och bilder av kollegan privat. Då börjar det ju handla om otrohet.
Varje relation är unik i det att man själv får komma överens om var gränserna går. Om du och din pojkvän eller man är överens om att han inte får kolla på porr så är det helt fine, och då är det förstås ett svek om han gör det ändå. Men eftersom realiteten är att många kvinnor idag accepterar att deras män kan kolla på porr, och många också kollar själva, så kan du inte utgå ifrån att det är en oskriven regel som alla män som ingår en relation med en kvinna skriver under på, och därför kan du heller inte säga att det är ett svek om mannen skulle visa sig kolla på porr om du inte uttryckligen sagt att du inte accepterar det.
Jag önskar för din partners skull att det tar slut mellan er, för du verkar otroligt osäker på dig själv och kontrollerande i det. Jag hade aldrig stått ut med att vara med en kvinna som försöker kontrollera mig på det sätt som du gör.