Definition av otrohet
Om du tror att han spontankysser grannen utan några som helst känslor så är du mer än måttligt naiv.
Om du inte är ok med onani till porr så är det helt upp till dig och helt ok att känna så.
Om du tror att han spontankysser grannen utan några som helst känslor så är du mer än måttligt naiv.
Om du inte är ok med onani till porr så är det helt upp till dig och helt ok att känna så.
Approppå att kyssa grannen. Vår granne - en desperat medelålders kvinna som tyvärr varken har ett attraktivt utseende eller personlighet - kysste min man en gång, rätt framför mig. De stod och pratade (jag orkar inte ens låtsas vara trevlig mot folk jag inte gillar, så jag stod bara tyst bredvid), min man var charmig och skojade och när vi skulle gå så tog hon plötsligt tag i honom och pussade honom på munnen - hennes händer greppandes om hans nacke och käke så att han inte kunde dra sig undan lite diskret eller vrida så att hon pussade på kinden.
Det var en lång kyss, flera sekunder. Han gjorde först inget motstånd utan bara stod där. Till slut drog han ändå tillbaka och hon släppte honom. Han stod där, helt chockad i typ två sekunder, och sen sneglade han på mig. Jag glömmer aldrig hur hans blick förändrades, från chock till ?Skit! Skit, skit, skit, jag lät just en annan kvinna kyssa mig framför min fru?. Som att han för en sekund trodde att jag skulle se detta som otrohet och bli arg på HONOM. Jag svarade med att flina, och så fort vi kom innanför dörren började vi båda asgarva. 
Varför kunde jag skratta åt det, och varför kände jag ingen svartsjuka? För att denna patetiska kvinna inte utgör minsta lilla hot mot vår relation. Min man skulle hellre skära av sig ett finger än att ligga med henne. En sexig och mindre patetisk granne som skickar en onani-video utgör däremot ett hot, och då uppstår svartsjuka.
På samma sätt kan porr eller videos på främmande kvinnor utgöra ett hot, tex om man upplever att partnern föredrar dessa framför en själv. Just nu upplever jag det inte som ett hot, men förändras omständigheterna så skulle jag absolut kunna göra det.
Ja, jag köper det, man kan utveckla något slags känslor eller besatthet för personer som man egentligen äcklas av. Lite som att sexuella övergrepp kan få vissa att medvetet utsätta sig för situationer där traumat återupplevs. Men svartsjuka triggas inte av statistik eller att något teoretiskt kan hända, det är en rent emotionell reaktion.
Och vadå naiv? Ska jag vara arg på honom för att vi har en lågbegåvad granne som hoppade på honom, eller ska vi sälja huset och lämna landet, eller vad menar du att jag ska göra?
Otrohet är vad ens partner definierar som otrohet. Men en grundkomponent är att man hemlighåller något för sin partner. Det kan vara att man träffar en kollega i hemlighet efter jobbet till att man har sex med någon utan sin partners tillstånd.
Kan man inte berätta det för sin partner har man sannolikt varit otrogen.
Så om att onanera till porr är otrohet för dig så är det vad som gäller.
I de relationer jag varit i så har vi bara diskuterat detta i vissa. Men det vi kom fram till då var att onani till en främmande porrstjärna var okej men inte att onanera till någon som fanns i ens närhet på något sätt.
I flera av de relationer jag haft så har vi onanerat tillsammans till porr. Eller haft sex när vi kollat på porr. Dock har det då alltid varit minst en man och en kvinna som haft sex på filmen.