• Anonym (S)

Taktik ?

Min pojkvän jag precis blivit ihop med säger att jag inte är "hans". Tyckte det var konstigt och ifrågasatte då vi är ihop. Han säger att han vet att han måste vänta och kan förklara hur han menar när vi ses.
    Har ju fattat att han syftar på sex. 
    Är det någon taktik han kör så jag ska släppa till snabbare?

• Svar på tråden Taktik ?
  • Anonym (Malin)

Jag tycker inte att det är så konstigt att inte anse att man är ihop förrän man har haft sex, faktiskt. Men jag tycker inte heller att det är viktigt att sätta etiketter på ett förhållande. Fortsätt bara att träffas, ha kul och se vart det leder!

• Anonym (Jag)

Vem säger så ens, barnsligt och omoget.

• Meddelande borttaget
  • Tukt

Om partners börjar använda olika taktiska grepp i en relation är det definitiv ett tecken på att det inte kommer att hålla.
    .

• Anonym (S)
    Anonym (Malin) skrev 2025-02-03 20:32:16 följande:

Jag tycker inte att det är så konstigt att inte anse att man är ihop förrän man har haft sex, faktiskt. Men jag tycker inte heller att det är viktigt att sätta etiketter på ett förhållande. Fortsätt bara att träffas, ha kul och se vart det leder!

Du fattade ju inte uppenbarligen. Vi är redan ett par men det han sagt är annat.
  • Anonym (S)
    Anonym (Åld) skrev 2025-02-03 20:38:43 följande:

Ålder på er?

25 och 24.
  • Anonym (Släppa till)
    Anonym (S) skrev 2025-02-03 21:39:18 följande:
    Du fattade ju inte uppenbarligen. Vi är redan ett par men det han sagt är annat.
    Malin har rätt ju. Du ifrågasatte ju själv om ni verkligen var ihop när han sa så, så inte konstigt att andra också gör det. Tycker inte heller att man är ihop om man inte ens legat.
  • Anonym (S)
    Anonym (Släppa till) skrev 2025-02-03 21:43:32 följande:
    Malin har rätt ju. Du ifrågasatte ju själv om ni verkligen var ihop när han sa så, så inte konstigt att andra också gör det. Tycker inte heller att man är ihop om man inte ens legat.
    Men nej alltså ni fattar inte. Ifrågasatte inte det för vi är redan ett par utan om han sade så med flit för att jag ska släppa till. Han har ju sagt att jag är hans flickvän men nu var det annan konversation.
    Äcklig syn har ni hursom när ni ligger utanför ett förhållande. Tycker jag och har rätt att tycka så då ni också verkar ha rätt att tycka annat. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Släppa till) skrev 2025-02-03 21:43:32 följande:
    Och nej Malin har inte rätt. Varför tror ni att bara ert sätt är rätt? Trött på det. "Ligga runt Sverige" fyyyy
  • Anonym (orion)
    Anonym (S) skrev 2025-02-03 12:03:03 följande:
    Du förstår ju inte konceptet, handlar inte om ägande för man anses vara varandras. "Jag är din, du är min" är normalt i ett förhållande. Däremot att han säger det här andra är ifrågasättande. 
    Tycker det är lite konstigt att använda en "jag är din, du är min¨ retorik i ett förhållande där paret ännu inte haft sex. Där får du nog acceptera att han tycker det är överdrivet av dig att insistera på att ni skall komma med såna högstämda repliker till varandra på nuvarande stadie av erat förhållande.
  • Anonym (Släppa till)
    Anonym (S) skrev 2025-02-03 21:56:44 följande:
    Och nej Malin har inte rätt. Varför tror ni att bara ert sätt är rätt? Trött på det. "Ligga runt Sverige" fyyyy
    Aha, ska vi ta den en vända till i den här tråden också? Ditt förakt mot "svennebananer"? fyyyyy
  • Anonym (S)
    Anonym (orion) skrev 2025-02-03 21:59:32 följande:
    Tycker det är lite konstigt att använda en "jag är din, du är min¨ retorik i ett förhållande där paret ännu inte haft sex. Där får du nog acceptera att han tycker det är överdrivet av dig att insistera på att ni skall komma med såna högstämda repliker till varandra på nuvarande stadie av erat förhållande.
    Finns de som har sex men ändå inte är varandras så det tramset går jag inte med på. Acceptera att alla inte funkar likadant. Respekt tack. 
Svar på tråden Taktik ?