Inlägg från: Anonym (Annika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annika)

Hur ofta äter du "sötsaker"?

Aldrig, har inte gjort sedan tonåren när jag en dag bara slutade. Började aldrig igen.

• Anonym (Annika)
    Anonym (nn) skrev 2025-02-03 18:07:49 följande:
    Rolig på fest! Vi andra kan gilla att äta något sött för att det är gott utan att ge andra pekpinnar för att deras kost då tydligen skulle sakna något.
    "Rolig på fest"?

Menar du att vi som avstår sötsaker är tråkiga på fester? 
    Det kan vara så, faktiskt, att man inte gillar sötsaker. För mig är det definitivt inte gott, ska jag äta det ändå för att jag ska vara "rolig" tycker du?
  • Anonym (Annika)
    Anonym (nn) skrev 2025-02-03 19:51:54 följande:
    Kanske dags att läsa vad jag citerade för vad du beskriver är en helt annan sak än "äter ordentlig mat så har inget behov"...... Du får avstå vad du vill som du inte tycker om. Att lägga in att man minsann äter ordentlig riktig mat och därför inte har" behovet" är som sagt något annat. Nedlåtande för den delen.
    Aha, sorry. 
    Glömde nog att läsa vad du kommenterade på!

Då håller jag faktiskt med dig. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Annika)
    Anonym (icke) skrev 2025-02-05 15:25:50 följande:
    Jag förklarade bara orsaken. Jag är inte ett dugg duktig. Utan är nöjd med mat, förmodligen har jag en tendens att kanske äta för mycket mat istället eftersom mat är gott, medans sötsaker inte är gott. Jag tror snarare att de som inte klarade av att läsa mitt inlägg tyckte det var jobbigt att inse att de har dålig karaktär. (Nej, jag säger inte att jag har bra karaktär. Jag känner liksom inte att jag avstår något)
    Jag tror att du har helt rätt här, folk inser att de har dålig karaktär. Att det inte duger att skylla på ditten och datten för att på något vis ursäkta sig.

Folk får äta vad de vill för mig, men äter man en massa sötsaker och gnäller om övervikten i samma andetag så... ja, du förstår.
Svar på tråden Hur ofta äter du "sötsaker"?