Inlägg från: Anonym (Vilsen tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vilsen tjej)

Herpes typ 2

Hej! Jag har precis fått reda på att jag har herpes typ 2 i underlivet och tycker detta är jättejobbigt då jag inte vet vad det innebär. Har haft väldigt mycket problem med smärta, inte kunnat gå/sitta och inte kunnat kissa. Smärtan är över men utslagen är inte borta och kliar otroligt mycket.. det har gått över tre veckor nu.. jag fick tabletter utskrivna som jag åt 5 dagar, dessa tog bort den värsta smärtan. är det någon här som också varit med om att ha utslag i över tre veckor? När går det över? Hur ofta får ni utslag? Har ni några tips på hur man får bort klådan? Eller bara era egna erfarenheter som ni vill dela med er av. Känner mig så otroligt vilsen i det här. 

• Svar på tråden Herpes typ 2
  • Anonym (Vilsen tjej)
    Anonym (Oxå) skrev 2025-02-04 22:31:55 följande:

Har de me. Kom långa perioder tätt i början. Jätte jobbigt.
    men har ?valacicrovir? ?stavning?? Som man ska ta om man känner att de kan komma, och då får man inget om man tar de direkt. Väntar man för länge så får man ändå.
    men de hjälper helt om man tar de vid minsta antydan på ett utbrott.

Jag fick det utskrivet jag med, åt i fem dagar men upplever att det fortfarande kliar.. speciellt på nätterna så jag får inte tillräckligt med sömn. 

har valaciclovir hemma men gissar att det inte skulle hjälpa eftersom jag har haft utslag i 4 veckor nu..

Svar på tråden Herpes typ 2