Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Varför

Han skriver sannolikt med en massa andra tjejer och blev mindre intresserad av dig när han fick veta att du förmodligen inte sitter på en förmögenhet som du är villig att spendera på honom.

Tänk så här: om han hade kommit till Sverige och visat sig inte alls vara lika fin som han utgav sig för att vara, om allt är guld och gröna skogar i början men sen började han kräva mer och mer av dig. Om han krävde att du skickade pengar till hans flygbiljett, förlovningsringar osv och sen dök han aldrig upp. Om du fick veta att han skrev med flera andra tjejer och egentligen bara var ute efter pengar. Hade han fortfarande varit så underbar som du tror?

• Anonym (Frida)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 13:20:10 följande:
    Han sa att jag aldrig behöver betala för honom, han gör det själv. Och jag hade aldrig tänkt betala nåt. Så dum är jag inte, tyvärr bara lite dum som trodde att han gillade mej. 
    Vad bra att du inte betalade något, jag tror inte alls att du är dum {#emotions_dlg.flower}

Men man vet ju aldrig. Även om han hade kommit till Sverige kanske han hade börjat kräva saker. Det är ju trots allt en uppoffring att lämna sitt hemland för kärlekens skull. Och bara för att det klickade över nätet betyder inte att det kommer göra det irl. Jag var själv i distansförhållande med en kille från England länge, men så fort vi började träffas irl försvann magin och förhållandet tog slut.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 13:41:41 följande:
    Eller så tyckte han att jag var en idiot med ångest 
    Om han nu hade tyckt det, hade du velat vara ihop med honom? Varför skulle inte du förtjäna en kille som stöttar dig i din ångest istället?
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 14:04:15 följande:
    För efteråt började jag tänka att man kan nog inte gilla någon med ångest. 
    Varför skulle man inte kunna det? Jag har själv ångest och jag vet att jag förtjänar kärlek precis lika mycket som någon utan ångest. Jag är gift med en man som stöttar mig. Varför skulle inte du förtjäna samma sak?

Jag tror att du övertänker hela situationen och katastrofiserar. Typ, "om inte han ville ha mig så vill ingen". Men det är inte sant. Nu är det dags att du släpper taget och gåt vidare istället för att gräva ner dig djupare i ångesten.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 14:27:50 följande:
    Varför var jag inte ens värd att ha kvar som vän längre om jag nu var så himla speciell som han påstod 
    Han var inte ute efter vänskap utan pengar. Ja, han var inte alls så trevlig som han utgav sig för att vara. Hoppas att nästa tjej han skriver med inte låter sig luras.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 14:50:59 följande:
    Tycker de känns jobbigt att han kände att han även behövde blockera mej
    Han kanske var rädd för konsekverna om du fick reda på vad han var för sorts människa.

Men men, nu har han visat vem har verkligen är. Och du kommer bara bli olycklig om du fortsätter deppa över honom. 
Svar på tråden Varför