Inlägg från: Anonym (Kört från början) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kört från början)

Varför

Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 13:29:29 följande:
    Men det känns som jag förstörde allt när jag berättade att jag inte jobbade just nu på grund av ångest. Bara ångrar det så mycket 
    Förr eller senare hade det blivit förstört oavsett, eftersom det byggde på oärlighet från början. 

Han ville inte gifta sig med dig för att han blivit kär. Du var hans biljett till Sverige och relationen var priset han var beredd att betala för den biljetten. 

Men för att du ska kunna vara hans sverigebiljett så måste du ha möjlighet att försörja både honom och dig, annars skulle han inte kunna få uppehållstillstånd. 
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 13:49:04 följande:
    Men varför la han så mycket tid på att varje dag skriva till mej och ringa till mej 😭 jag är jätte ledsen för att jag trodde att det skulle bli nåt. Men efter det med jobbet och ångesten då blev han inte som han var innan. Känner mej så dålig och kommer ångra hela livet att jag sa de 
    Han lade tid på dig för att det är så man gör för att manipulera någon till att tro att man har en kärleksrelation. 

Det finns ingen anledning att ångra vad du sade. Det är bara jävligt att han har sett att du varit sårbar och försökt att dra nytta av det. Han är en oärlig skitstövel som sålde dig en lögn.
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 14:00:30 följande:
    Jag skojar inte. Jag har aldrig pratat med en kille från ett annat land innan på Instagram. Jag var bara dum att tro att han tyckte om mej. Jag har träffat killar i verkligheten som behandlat mej dåligt. Jag sa det från början till honom att jag vill vara själv och att jag haft det jobbigt tidigare med killar. Men han fortsatte skriva fina meddelanden så att jag började gilla honom ändå. Men efter det jag sa om jobbet och min ångest ,då ändrade han sej 
    En bra tumregel är att om någonting verkar för bra för att vara sant så är det antagligen inte sant.

En annan bra tumregel är att passa sig för män i utlandet som flörtar på distans. Oftast gör de det för pengar, ibland för uppehållstillstånd. 

Jag är ledsen att du blivit lurad, men jag hoppas att du i alla fall lär dig något av detta, så att du slipper att råka illa ut fler gånger. Du är värd äkta kärlek!
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 14:27:50 följande:
    Varför var jag inte ens värd att ha kvar som vän längre om jag nu var så himla speciell som han påstod 
    För att han är en skitstövel som inte bryr sig om dig utan bara ville utnyttja dig.

Du vill väl inte vara vän med en så falsk och självisk människa? 
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 14:41:51 följande:
    Och varför fortsatte han ljuga att han skulle göra allt för att komma hit. Kunde ta ett år men han skulle ändå det. Sen helt plötsligt ändrade sej ett år till två år och sen efter att han skrev det så  jag var inte ens värd att ha kvar som vän längre ..... Och jag borde träffa nån annan. Sjukt att man säger så till någon om man nu tyckte om personen 
    Allt var bara fejk, från hans sida. Han höll liv i era samtal så länge han hade hopp om att kunna utnyttja dig.
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 14:50:59 följande:
    Tycker de känns jobbigt att han kände att han även behövde blockera mej
    Klart att hela situationen är jobbig! 

Att börja komma till insikt om att den man, som man trodde att man hade en relation till, bara låtsades känns förstås förjävligt. Du har all rätt i världen att vara både arg och ledsen. 
Svar på tråden Varför