Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Varför

Anonym (Nej) skrev 2025-02-04 13:43:24 följande:
    Nej.
    Men varför la han så mycket tid på att varje dag skriva till mej och ringa till mej 😭 jag är jätte ledsen för att jag trodde att det skulle bli nåt. Men efter det med jobbet och ångesten då blev han inte som han var innan. Känner mej så dålig och kommer ångra hela livet att jag sa de 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nej) skrev 2025-02-04 13:53:14 följande:
    Vet inte om du skojar, men om du är allvarlig, har du aldrig hört talas om hur scammers gör tidigare? Det kan inte vara en nyhet för dig? Har ju noll med din ångest att göra.
    Jag skojar inte. Jag har aldrig pratat med en kille från ett annat land innan på Instagram. Jag var bara dum att tro att han tyckte om mej. Jag har träffat killar i verkligheten som behandlat mej dåligt. Jag sa det från början till honom att jag vill vara själv och att jag haft det jobbigt tidigare med killar. Men han fortsatte skriva fina meddelanden så att jag började gilla honom ändå. Men efter det jag sa om jobbet och min ångest ,då ändrade han sej 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Frida) skrev 2025-02-04 13:55:16 följande:
    Om han nu hade tyckt det, hade du velat vara ihop med honom? Varför skulle inte du förtjäna en kille som stöttar dig i din ångest istället?
    För efteråt började jag tänka att man kan nog inte gilla någon med ångest. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nej) skrev 2025-02-04 14:04:19 följande:
    Ställer om frågan eftersom du inte svarade: Har du aldrig hört talas om hur scammers gör?
    Jag har hört talas om scammers. Men jag trodde han gillade mej.  
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (S) skrev 2025-02-04 14:26:06 följande:

Han slutade inte höra av sig pga din ångest. Han slutade för att han inte skulle kunna lura dig på pengar eftersom att du förmodligen inte har så mycket pga du inte jobbar 

Varför var jag inte ens värd att ha kvar som vän längre om jag nu var så himla speciell som han påstod 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nej) skrev 2025-02-04 13:53:14 följande:
    Vet inte om du skojar, men om du är allvarlig, har du aldrig hört talas om hur scammers gör tidigare? Det kan inte vara en nyhet för dig? Har ju noll med din ångest att göra.
    Och varför fortsatte han ljuga att han skulle göra allt för att komma hit. Kunde ta ett år men han skulle ändå det. Sen helt plötsligt ändrade sej ett år till två år och sen efter att han skrev det så  jag var inte ens värd att ha kvar som vän längre ..... Och jag borde träffa nån annan. Sjukt att man säger så till någon om man nu tyckte om personen 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kört från början) skrev 2025-02-04 14:40:20 följande:
    För att han är en skitstövel som inte bryr sig om dig utan bara ville utnyttja dig.

Du vill väl inte vara vän med en så falsk och självisk människa? 
    Tycker de känns jobbigt att han kände att han även behövde blockera mej
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (X) skrev 2025-02-04 14:39:25 följande:
    För att han inte tycker du är speciell. Han ljög för att få pengar. Han har aldrig tänkt åka till dig och gifta sig. Du har blivit lurad. 

Hur gammal är du? 
    39. Och ja jag borde veta bättre i den här åldern. Men saken är det att jag har haft det jobbigt så länge jag kan minnas och är väldigt ensam. Och det kanske var det han såg...  ?
    Och jag gick på det han skrev... Jag har aldrig varit med om nåt sånt här innan. Vet inte varför jag trodde på just honom 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nej) skrev 2025-02-04 15:05:32 följande:
    Det du skriver i tråden och hur du resonerar är oroväckande. Du verkar väldigt naiv och det kan ställa till stora problem för dig. Har du någon kontakt för din ångest? Har du familj och vänner som du kan prata med?
    Inga vänner. Men brukar prata med min mamma. Men just detta kände jag att jag ville höra vad andra folk tycker om situationen eftersom att jag inte har någon vän att prata med.  Kändes viktigt för mej att höra vad andra tycker och anser om saken 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nej) skrev 2025-02-04 15:27:06 följande:
    Men har du någon kontakt för din ångest?
    Nej det har jag inte 
  • Anonym (Anonym)
    Lynx123 skrev 2025-02-04 15:32:43 följande:
    Han ville ha medborgarskap. Det fattade du väl när han insisterade.på att ni skulle gifta er?
    Jag trodde han gillade mej ändå...... 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Öh) skrev 2025-02-04 17:36:17 följande:
    Han kanske gillade dig, men inte tillräckligt för att gilla dig när det visade sig att du inte har en inkomst från jobb. Att han bröt kontakten har noll att göra med din ångest eller din personlighet, bara med att du inte har pengar nog att försörja honom. Hade du sagt att du var helt frisk men hade en obetald praktikplats nu, hade han också dragit. 

Du har absolut inte gjort något fel, det är bra att du var ärlig, ångra ingenting!. Tyvärr var du bara för godtrogen. Det är bra att tro gott om andra men ibland blir det för mycket. Allt var bara hans fel. Skit happens och det finns en massa skitstövlar, synd att du råkade ut för en. 

Skönt att du slapp idioten på ett ganska tidigt stadie, var rädd om dig! 
    Tack för ditt svar 🌸
  • Anonym (Anonym)
    Lynx123 skrev 2025-02-05 10:06:21 följande:

Det låter som att du är väldigt ung...såpass att du inte har koll på alla bedrägerier som pågår online. På svtplay och/eller youtube kan du hitta olika dokumentärer om sådana här scammers som "jagar" ensamma kvinnor för att få ut något av det tex. medborgarskap och pengar. Ta en titt så förstår du nog bättre. Är glad för din skull att du kom undan.

Jag har aldrig kollat på såna videor. Jag sökte på Youtube igår eftersom du tipsade om det och väldigt mycket av det hon sa i videon stämde faktiskt in på hur han har pratat med mej. Jag känner mej så dum som faktiskt trodde på honom och alltihopa har gjort mej väldigt ledsen för jag har varit glad och  trott nu i flera månader att det var nåt bra mellan oss 😔 men jag försöker även samtidigt tänka att det kunde ha blivit något jätte dåligt av alltihopa också när jag läser era svar. Men det känns ändå väldigt jobbigt för det är ju som ett uppbrott för mej och även på ett väldigt tasskigt sätt eftersom att han  blockera mej ... Han bara struntade i mej totalt när jag trodde att jag brydde sej ... 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-06 12:06:47 följande:
    Jag har aldrig kollat på såna videor. Jag sökte på Youtube igår eftersom du tipsade om det och väldigt mycket av det hon sa i videon stämde faktiskt in på hur han har pratat med mej. Jag känner mej så dum som faktiskt trodde på honom och alltihopa har gjort mej väldigt ledsen för jag har varit glad och  trott nu i flera månader att det var nåt bra mellan oss 😔 men jag försöker även samtidigt tänka att det kunde ha blivit något jätte dåligt av alltihopa också när jag läser era svar. Men det känns ändå väldigt jobbigt för det är ju som ett uppbrott för mej och även på ett väldigt tasskigt sätt eftersom att han  blockera mej ... Han bara struntade i mej totalt när jag trodde att han brydde sej ... 
Svar på tråden Varför