Inlägg från: Anonym (Kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanske)

Skolskjutning

FB verkar ligga nere, skulle det kunna ha något med skolskjutningen att göra? Känsliga uppgifter..

• Anonym (Kanske)

FBnissarna är grymma på att nysta i liknande situationer. Dom gräver fram både det ena och det andra.

• Anonym (Kanske)

Är det någon som kommer in på FB?

• Anonym (Kanske)
    hmm77 skrev 2025-02-05 17:08:52 följande:

Vi har näst mest sprängningar i hela världen. Mest skjutningar i hela europa och en man som är psykisk sjuk och läser att detta sker varje dag. kanske detta var droppen för han 

Tror jag med. Gränslös, psykiskt sjuk, deprimerad, ingen framtid och trött på hur samhället blivit. Det är min gissning.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Nick) skrev 2025-02-04 20:10:40 följande:
    Börja inte med några konspirationen tack. Däremot kan det vara en konsekvens av ökad belastning. Har hänt tidigare vid större händelser.

När halva Sverige ska in där och läsa vem som gjorde det ena eller andra.
    Jag skrev att FB låg nere, kanske pga skolskjutningen. Inte helt otroligt när man läser FB idag där folk hängts ut till höger och vänster i tråden. Folk har tom fått polisbeskydd pga uthängningar.

Det kanske inte bara var konspirationer?
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 19:49:10 följande:

Av hela min själ vill jag bara säga att jag är så helvetes jävla trött på MÄN som fuckar upp det här samhället. Män med psykiska problem, kränkhet, kukkomplex, missbruk, högerextrema och islamister osv osv i all oändlighet. 

Då är du på rätt forum, det är här din typ frodas!
  • Anonym (Kanske)

Diskussion om en skolskjutning blir till en genuskamp - händer bara på Familjeliv!

• Anonym (Kanske)

Terrorism är inte bara en handling, det är även en subjektiv bedömning av samhället/politiker mm.

Titta på Ryssland som anser att personer som har åsikter som inte är i linje med vad makteliten anser vara önskvärt. Dessa personer anses vara terrorister alternativt begå terroristiska handlingar.

• Anonym (Kanske)
    AndreaBD skrev 2025-02-08 09:15:59 följande:
    Försöker du få den där Rickard Andersson till något positivt nu? Till en motståndskämpe som är tvungen att göra så pga vad samhället gör? Det var det värsta jag hört! 
    Hur kan du ens tolka det som positivt? Jag menar bara att just ordet terrorism används subjektivt av olika länder beroende på vad som är önskvärt och icke önskvärt.

Det går dock inflation i värdeladdade ord medialt idag, så dom urvattnas en aning. 
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (man) skrev 2025-02-08 18:19:05 följande:
    Jag förstår det alldeles utmärkt. Han använder Ryssland som exempel för att peka ut att terrorism är ett ord som används på olika sätt, för olika syften, och det finns ingen absolut definition som är given av naturen och totalt oföränderlig. Det är förstås absurt att regimkritiker stämplas som terrorister, men det är ett faktum att det finns en politisk dimension i vad som betraktas som terrorism.
    Troligen så förstår man om man vill förstå.
Svar på tråden Skolskjutning