När ska man få en stadig arbetsplats?
Jag hade som sagt ingen utbildning eller erfarenhet av att montera överhuvudtaget men det lärde de ut på plats.
Det behöver kanske inte vara så mörkt ändå även om jag förstår att det känns som jättetungt just nu.
Du har hittat en bransch du trivs i. Du har lyckats hitta ditt första jobb i den branschen trots att du saknade utbildning och erfarenhet.
Nu har du både den utbildning du fått på företaget och erfarenhet med dig. Du har säkert också möjlighet att få goda referenser från din chef så du borde kunna hitta ett nytt jobb inom samma bransch betydligt lättare än vad du hittat detta jobb. Framförallt om du är beredd att flytta.
Jag vet inte så mycket om montörsbranschen men det känns som ett normalt sett mansdominerat yrke och gissar att det där brukar finnas starka fackförbund och mindre deltid och osäkra anställningar än vad som är vanligt inom tex vården.
Så även om det här jobbet sket sig pga av att företaget gått dåligt så har du alla förutsättningar för att kunna få ett nytt jobb inom branschen på ett nytt företag som förhoppningsvis går bättre.