• Hjelm

Betala för bonusbarn

Vad trött man blir på människor som vill sko sig på andra, och få det att framstå som att det är den som utnyttjas som är snål om hen tycker att det är orättvist!

Du ska självklart bara betala för din del. Han försörjer och betalar för sina barn - inte du. 

Det hade möjligtvis kunnat vara en annan diskussion om ni bodde ihop och hade gemensam ekonomi. Men nu när ni inte ens bor ihop är det ingen diskussion om vem som ska vara med och betala för barnen.

• Hjelm
    Anonym (Styvbarnet) skrev 2025-02-06 22:07:40 följande:

Många som verkar räknar kronor och ören med både vänner familj och partner... Absolut er rätt att göra så men suck så jobbigt att vara småsint och hysteriskt rättvis med människor man älskar. Glad att jag gärna bjuder och delar med mig till de människor jag tycker om och att de gör samma mot mig. Människor som räknar kronor har jag exkluderat helt ur mitt liv. Orkar inte med dem. Oftast snåla människor som vill utnyttja en då det är väldigt viktigt att räkna kronor när de köpt något men sällan när det är tvärtom. 
    kan inte ens förstå att man kan dela säng med någon men inte kunna hantera lite vardagsekonomi. Har man problem med det och det gnisslar om vem som ska betala för vad så ska man nog gör slut direkt. 

Är att betala en resa för tre av fyra personer när man själv är ensamstående "kronor och ören"?

Det är också en enorm skillnad på att själv vilja bjuda ibland och att det förväntas av en. Jag är säker på att TS gärna bjuder sin killes barn på saker ibland, ger presenter etc. Det är fortfarande fel av honom att förvänta sig att hon ska göra det, speciellt när det handlar om större summor och som han som deras försörjare då lägger över på henne.
  • Hjelm
    Just Precis skrev 2025-02-06 22:52:38 följande:

Gud trådar som dessa är anledningen att jag kommer att stå ut med min man hur han än beter sig, för vilken mardröm att han skulle träffa en ny som pratar om våra barn som de vore ohyra, problem, något man ska få betalt för att umgås med! 

Synen på vad en kärleksrelation är! Människosynen! Baxnar.

TS undrar om hon har fel som tycker att det känns lite orättvist att hon förväntas betala en semesterresa för andras barn, som hon inte ens delar hushåll med.

HUR kan du få det till att hon benämner barnen som "ohyra", "problem" och "något man borde få betalt för att umgås med"?

Visst att läsförståelsen sjunker i detta land men det här var något i särklass...

Sen undrar jag vilken människosyn du själv har som tänker stå ut med din man oavsett hur han beter sig.
Svar på tråden Betala för bonusbarn