Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Betala för bonusbarn

Om jag nu hade varit skild med en ny särbo och planerade att åka till fjällen så hade jag bokat stugan och frågat om hon ville följa. Jag hade inte blandat in henne i att betala den, men hon hade antagligen fått köpa sitt eget liftkort, jag hade heller inte bett om pengar till bensin. Bilen skulle ju oavsett dit.

Jag hade inte förväntat mig att hon betalade en krona för mina barn. 

Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Ezmeraldah skrev 2025-02-07 09:07:03 följande:
    Men hon kanske också hade velat vara med om fatta beslut om val av resmål, boende osv. Och kanske vara med och boka och planera, jämföra alternativ osv. Hon kanske inte vill bli "medbjuden" som en "gäst", till en bokad och planerad resa. Hon kanske vill att ni är två vuxna som gemensamt gör upp planer för er semester. Hur gör du och din fru - bokar du bara en fjällstuga och infornerar henne om det eller bestämmer ni gemensamt vad ni ska göra på semestern, om ni ska resa och vart? 
    Så kan det säkert vara. Det var ett väldigt hypotetiskt resonemang. Men om jag planerade en semester med barnen som separerad hade jag (gissar jag) gjort det med barnen. Det finns ju generellt en barnfri vecka att resa på med er ny partner.
  • Studentpappa
    Ezmeraldah skrev 2025-02-07 10:26:00 följande:
    Man kanske inte har råd med två resor. Och man kanske inte vill åka till fjällen två gånger i rad. Det är lätt att säga vad man "skulle ha gjort". 
    Man kanske inte har det men jag har det. Hur andra gör är inte mitt problem..
  • Studentpappa
    Ezmeraldah skrev 2025-02-07 14:09:38 följande:
    Såklart inte. Men jag tänker att det kan vara så i TS fall. Det är väl ändå TS situation som tråden handlar om? 

Absolut men hon undrar hur andra tänker kring det. Och så tänker jag, hon kan betala sitt liftkort. Resten får väl pappan pröjsa. Bjud alla på en middag en kväll om det är så, men mer än så för en så ny relation näe..
Svar på tråden Betala för bonusbarn