Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Betala för bonusbarn

Tycker kostnad ska delas på två och ev att han betalar lite mer matkostnad. Känns konstigt att dela upp hyran i 4 delar - jag hade tagit det som snålt

• Anonym (H)

Verkar skitjobbigt att hålla på att dela och räkna kronor... Allt brukar väl jämna ut sig. Vi är en familj med bonusbarn, har aldrig delat upp, vi delar liv med allt vad det innefattar.. Spela roll, det är bara pengar. Nu bor inte ts med sin kille, men för mig är det helt främmande att hålla på med uppdelning. Kanske olika på uppväxt/ekonomi hur man förhåller sig till detta.

• Anonym (H)
    Anonym (Bizz) skrev 2025-02-07 05:38:21 följande:
    "Bara pengar"?
    Alla har inte en oändlig källa att gräva guld ur vet du.
    Så det kanske inte är så "bara".

Och även om det vore så, detta är ett par som nyligen träffats. De bor ju som sagt inte ihop. Så varför skulle ts betala för ökade kostnader pga sin partners barn?

Att räkna ut en rimlig kostnad för stugan skulle jag inte kalla för att "hålla på med uppdelning" heller, utan en helt rimligt och rättvis handling för allas bästa.

Ta kille kan vara glad att hon ens vill följa med på barnsemester!

Det enda fördelaktiga jag kan se i ts situation är att hon i tidigt skede får se hur hennes ekonomi skulle drabbas om de en dag flyttar ihop.
    I min värld resonerar du inte som mig/oss. I vår familj har vi alltid behandlat alla barnen precis lika - innan gemensamma barn, innan samboliv... Alla tänker olika där. Jag är oerhört tacksam att min man aldrig gjort skillnad då jag förstår genom trådar här att bonusbarn särbehandlas i familjer 
Svar på tråden Betala för bonusbarn