Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Betala för bonusbarn

Anonym (Styvbarnet) skrev 2025-02-05 00:03:09 följande:

Blir säkert bra om ni skaffar barn ihop och du tydligt kan markera att ditt barn minsann ska få si och så men det ska inte köpas till dina styvbarn. De är ju trots allt styvbarn och endast en biologisk förälder så det blev en halv chokladkaka att dela på och erat gemensam barn får självklart en hel med hens två bioföräldrar. sjukt rimligt. Markera tidigt så de vet att de inte är en del av den nya familjen utan är just styvbarn. 

nämen helt ärligt, Dejta och umgås hur mycket ni vill utan barnen. Blanda inte in dem alls om ni inte har någon seriös relation där barnen får vara en del av er nya familjekonstellation. åk absolut inte på semester med barn om ni inte lever i en parrelation där barnen får vara del av familjen. 

Jag har fan trauma från elaka styvmödrar som markerat att jag är minsann inte är hennes unge så jag ska minsann inte ha något. Tack men nej tack. 

Tråkigt att dina föräldrar inte ville ta sitt ekonomiska ansvar för dig. Du måste ha känt dig väldigt övergiven som barn. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2025-02-05 07:13:35 följande:
    Jag valde min man med paketpris.
    Så jag bråkar inte om bagateller, hans barn är en del av honom. Nu är hans barn 7 och 10 så de äter oss inte ur huset.
    Och han valde dig för mängdrabatten. 
  • Anonym (M)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-07 09:07:03 följande:
    Men hon kanske också hade velat vara med om fatta beslut om val av resmål, boende osv. Och kanske vara med och boka och planera, jämföra alternativ osv. Hon kanske inte vill bli "medbjuden" som en "gäst", till en bokad och planerad resa. Hon kanske vill att ni är två vuxna som gemensamt gör upp planer för er semester. Hur gör du och din fru - bokar du bara en fjällstuga och infornerar henne om det eller bestämmer ni gemensamt vad ni ska göra på semestern, om ni ska resa och vart? 
    Fast då kan hon ju tacka nej.
    Ezmeraldah skrev 2025-02-07 10:26:00 följande:
    Man kanske inte har råd med två resor. Och man kanske inte vill åka till fjällen två gånger i rad. Det är lätt att säga vad man "skulle ha gjort". 
    Måste man planera semester med sin särbo om man vill åka på semester med sina barn?
  • Anonym (M)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-07 10:26:00 följande:
    Man kanske inte har råd med två resor. Och man kanske inte vill åka till fjällen två gånger i rad. Det är lätt att säga vad man "skulle ha gjort". 
    Då kan de väl åka senare, och inte till fjällen. Det bestämmer ju de vuxna själv hur de ska göra. Varför ska man kopiera mannens resa med barnen, förstår inte tänket?
  • Anonym (M)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-07 14:07:52 följande:
    Nej, men den här tråden trodde jag handlade om ett par som VILL åka på gemensam semester men är oense om hur de ska fördela kostnaderna? 
    Nu svarade jag på dina inlägg där du svarade på Studentpappas inlägg om hur han skulle göra. 
  • Anonym (M)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-07 14:47:22 följande:
    Jag tänker att hans exempel kanske inte är aktuellt i TS fall. Men för att svara på det du frågade så håller jag med om att det är fullt möjligt att göra så om man vill. Hur det är relevant vet jag inte men det verkar viktigt för dig.
    Jag tänkte att om du tycker det är ok att du svarar på OT inlägg så är det ok för mig också. Du vet, samma regler för alla.
    Jag har inte skrivit vad som är viktigt för mig, jag pratar generellt. 
Svar på tråden Betala för bonusbarn