Goneril skrev 2025-02-06 19:00:58 följande:
Du har verkligen haft lite flyt, men det var andra tider, åtminstone vid den första skilsmässan. Så smidigt går det inte alltid. Jag separerade ungefär vid samma tidpunkt som du gjorde första gången och behöll min fyra som då var alldeles för dyr i förhållande till min inkomst. Så småningom bytte jag till en trea, centralt belägen; då såg det bättre ut ekonomiskt. Högre lön fick jag också i den vevan. Visst är det skönt med lite "space", plats för kommande särbo och övernattande gäster och visst är det skönt att kunna bjuda på middag i en matsalsdel och inte vara tvungen att bjuda folk i köket! Att vara särbo borde fler praktisera; man delar tillvaron men har ändå sitt eget liv. Finns det barn med i bilden funkar det kanske inte lika bra, men det gör det inte i mitt fall.
Ja, särbo är det bästa. Iallafall i den här fasen av livet, jag är född på 60-talet.)
Mina ungar är vuxna och bor inte hos mig längre.
Så särbon och jag har all plats för oss själva. Ikväll är jag själv, jag njuter ärligt talat lika mycket av det som av samvaron med partnern.
Som tur är så är vi lika där, ingen vill flytta ihop.
Min enda lilla nackdel här är att balkongen inte har direkt söderläge, men å andra sidan så har jag ett naturreservat ett stenkast bort. Dit går jag när jag vill sola lite kortare stunder, annars bor jag också havsnära.
Jag har det bra.