Inlägg från: Just Precis |Visa alla inlägg
  • Just Precis

Betala för bonusbarn

Gud trådar som dessa är anledningen att jag kommer att stå ut med min man hur han än beter sig, för vilken mardröm att han skulle träffa en ny som pratar om våra barn som de vore ohyra, problem, något man ska få betalt för att umgås med! 

Synen på vad en kärleksrelation är! Människosynen! Baxnar.

• Just Precis
    Tow2Mater skrev 2025-02-06 22:19:03 följande:

Tråking när TS inte ger någon respons. Unrar fortfarande hur de reser dit och vem som står for transporten. Det har ju också betydelse och borde vara del av hur det fordelas ekonomiskt.

Haha konstigt att TS checkar ut när folk (som vanligt)  börjar veva om att hon ska lämna sin man pga detta. Jag hade också blivit pisstrött.
  • Just Precis
    Hjelm skrev 2025-02-07 10:36:22 följande:
    TS undrar om hon har fel som tycker att det känns lite orättvist att hon förväntas betala en semesterresa för andras barn, som hon inte ens delar hushåll med.

HUR kan du få det till att hon benämner barnen som "ohyra", "problem" och "något man borde få betalt för att umgås med"?

Visst att läsförståelsen sjunker i detta land men det här var något i särklass...

Sen undrar jag vilken människosyn du själv har som tänker stå ut med din man oavsett hur han beter sig.

Jag tar förstås i lite när jag skriver vad som helst, budskapet är att jag förfäras över hur folk i den här tråden uttrycker sig kring möjligheten att ha en relation med barn som inte är deras biologiskt egna.

Jag kommenterar alltså inte på TS ursprungsinlägg utan tonen i, som jag skriver, tråden - apropå läsförståelse. TS själv upplever jag som balanserad och det är en relevant fråga hon ställer.

• Just Precis
    Ezmeraldah skrev 2025-02-07 08:50:58 följande:
    Man kan ju låta bli att skaffa en massa barn med olika partners till höger och vänster så slipper man problemet? Nej, som vanligt är lösningen att nån yngre barnfri kvinna ska ta hand om barnen så föräldrarna kan få "ledigt".

Tänk er för innan ni skaffar 100 barn istället. Och ta ansvar för era egna misstag om det är försent. Nej, det skiter ni i och sen ska andra ta ansvar för era misstag - bidrag hit och dit och förskola för ettåringar (alltså ursäkta?!) som om ni inte hade nåt som helst eget ansvar och ändå bara klagar ni - man blir så trött!

Det är ni själva som fostrar och formar era barn så om nån skulle tycka att de är "ohyra" (DITT uttryck) så har ni själva gjort fel och får ta ansvar för det istället för att skylla ifrån er. Eller så brås barnen på sina föräldrar och det kan ju vara nåt att fundera över... 
    Vilka är dessa ?vi? som du tar strid mot? Du låter otroligt arg.
  • Just Precis
    Anonym (också bonusmamma) skrev 2025-02-07 11:57:45 följande:
    Absolut löjligaste inlägg jag någonsin läst på FL!! Vem i den här tråden har pratat om bonusbarn som ohyra eller problem, förutom du själv?

Betala för att umgås med? Varför skulle man vilja betala för att umgås med någon överhuvudtaget? TS tycker ju bara att pappan ska betala för sina barn, och vad är det som är konstigt med det?? Det har ju ingenting med barnen själva att göra, utan bara konceptet: att man betalar för sin del. 

Om hon hade åkt på semester med en vänninna, som ville ha med sina två barn (eller betala extra för att få ha hunden med sig, whatever), hur hade du svarat TS då? Att självklart delar man 50/50? Kan du på någon nivå förstå att en reaktion skulle vara att "nej, men nu är ni ju tre personer och jag bara en? Då vill jag nog itne betala 50%..." - UTAN att någon enda männsika skulle föreslå att TS då skulle vara barn (eller hund) hatare!

PS: Hoppas din make är en riktig sur-gris!

Varför hoppas du att min man är sur för att jag tycker att folk har en tråkig ton när de pratar om bonusbarn? 

Jag skriver om tonen i tråden, inte om TS som har en rimlig fråga. När folk i tråden skriver att en bonusföräldrar som ska umgås med barnen är som obetald arbetskraft så antyder de att alternativet skulle vara att bonusföräldern får betalt väl? Eller vad menas? Att de inte ska bygga en relation med barnen?

Jag tycker att det är en småaktig inställning. Kostnader är en sak men en snål attityd något annat, jag tycker att delar man livet med någon så delar man familj. 

• Just Precis
    Anonym (också bonusmamma) skrev 2025-02-10 09:35:51 följande:
    Det var du som skrev något om att du höll hårt tag i din man för att du inte skulle våga dig på ett bonus-liv, för att alla bonusföräldrar (enligt dig) är typ monster.

Sure, tänker jag. Om du vill stanna kvar till varje pris, även om förhållandet är dåligt, så gör det. Ha så kul liksom.

Du skrev dömnade om svaren i tråden - men ingen skrev något som kan tolkas såsom du beskrev det, enligt mig! Du läser tråden som djävulen läser bibeln. Och överdrev så att din poäng bara blev genom-löjlig, och det blev svårt att ta dig på allvar!

So go ahead, prove me wrong. Citera faktiska inlägg där andra beskrev bonusbarn som ohyra, osv, och allt vad du påstod! Lycka till. 

Tjoho! Skrev inte ?alla bonusföräldrar? som du påstår. :)

Vad jag skrev:

?Gud trådar som dessa är anledningen att jag kommer att stå ut med min man hur han än beter sig, för vilken mardröm att han skulle träffa en ny som pratar om våra barn som de vore ohyra, problem, något man ska få betalt för att umgås med! ?

Ett urval av vad jag syftade på:

-Acceptera, tja det är man väl mer eller mindre tvungen. Man behöver dock inte umgås när barnen är med. 

-Protesterar TS hittar han en ny hushållsassistent som också ställer upp med pengar och sex. Han har ordnat för sig kan man säga. När TS tröttnar hittar han en ny kandidat.HUR kan man ställa upp på detta? Är TS så desperat?                                                         

-Om ts tänker hjälpa pappan med barnen denna vecka. Dvs tillsyn, leka, ta hand om och laga mat som en ansvarsfull vuxen så tycker jag att ts inte borde ha några utgifter alls.

-Semester är avkoppling för mig, jag tycker dubbelt synd om ts som måste lägga båda sin tid och sina pengar, plus semesterdagar för... detta.

-Det är anledningen till att jag själv väljer att säga malus,  det är definitivt ingen bonus att rodda andras ungar. 

-Så du ska pröjsa maten till barnen också?

Plus att du gratis kommer hjälpa till med barnen

-Skulle de här barnen komma att knyta an till dig på något alldeles speciellt sätt? Det är nog önsketänkande. Rätt vad det är blir du utbytt mot en annan "tant". Barn är inte små lojala varelser, lita inte på det.   

-Håller med.

Att åka med sin partner och.. två barn?

Svar på tråden Betala för bonusbarn