Nekad att köpa BRÖD, vilket jävla skämt!?
Alltså, jag är fortfarande helt förbannad. Jag var nere på mataffären idag för att handla lite frukostgrejer, och såg att de hade extrapris på bröd. Två limpor för ett riktigt bra pris, perfekt tänkte jag, men jag behövde faktiskt tre eftersom vi är flera i familjen och bröd går åt som smör här hemma.
Så jag lägger upp mina tre limpor på bandet och kassören säger:
?Du får bara köpa två per hushåll.?
Jag trodde hon skojade först. Jag menar, varför skulle det spela någon roll? Jag betalar ju för dem? Så jag säger:
?Men jag behöver faktiskt tre, kan jag inte bara betala fullt pris för den tredje??
Och hon bara:
?Nej, tyvärr, det är regler.?
Regler? För bröd? Vad händer med världen? Jag fattar om de vill begränsa folk under pandemi eller nåt, men det här är vanligt bröd! Och jag erbjöd mig att betala ordinarie pris för den tredje, men nej. Det var tydligen helt otänkbart.
Så vad gjorde jag? Jag gick ut, förbannad, utan mina tre limpor. Är det verkligen så vi ska ha det? Begränsningar på helt vanliga grejer som folk faktiskt behöver? Vad är nästa steg, ska man bara få köpa ett paket kaffe per gång också?
Någon mer som varit med om samma sak, eller är det bara min butik som tappat greppet?