Hur börjar man prata om ett barn till?
Hej!När jag och min sambo träffades (10 år sedan) så pratade vi tidigt om barn. Han har 3 barn sedan tidigare och jag hade inga barn. Vi bestämde att vi skulle skaffa ett gemensamt barn och i juni 2023 föddes vår son. Nu känner jag verkligen att jag vill ha ett barn till? Jag vet att vi sa ett gemensamt barn, men till mitt försvar visste jag inte vad jag kompromissade med.
Min sambo tycker att det räcker. Han säger å ena sidan att han kan ha hur många barn som helst, men verkar också bry sig vad andra ska tycka/tänka (min tolkning). Vi pratade om detta i höstas, det slutade med att han sa ?vi kan inte ha fler barn, iaf inte just nu?.
Jag har försökt sluta vilja ha ett barn till men det går inte, jag tänker på det dagligen. Dels vill jag få uppleva en graviditet, förlossning och bebisbubblan en gång till och dels vill jag ge vår son ett mer jämngammalt syskon.
Jag vet inte hur jag ska börja prata med min sambo om det här? Jag är så rädd för hans svar och vad ska jag göra om han verkligen inte vill? Men jag måste prata med honom, dels för att få lite sinnesro och dels för att jag blir 38 i år så det finns inte jättemycket tid. Men hur tar man upp det?
Tacksam för svar!