• Anonym (Mannen)

Säga till flickvän att jag inte vill ha en son

Hej. Jag har en fundering som jag sitter och tänker på och har gjort länge. Jag vill ha barn med min flickvän men jag vill absolut inte ha en son. Jag känner att jag inte har de rätta generna för en pojke och vill inte ha en son som ser ut som mig under några omständigheter.

Hur ska jag ta upp detta med tjejer att jag vill att hon gör abort om det visar sig vara en pojke?

• Svar på tråden Säga till flickvän att jag inte vill ha en son
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 12:55:03 följande:
    Säga till flickvän att jag inte vill ha en son

Hej. Jag har en fundering som jag sitter och tänker på och har gjort länge. Jag vill ha barn med min flickvän men jag vill absolut inte ha en son. Jag känner att jag inte har de rätta generna för en pojke och vill inte ha en son som ser ut som mig under några omständigheter.

Hur ska jag ta upp detta med tjejer att jag vill att hon gör abort om det visar sig vara en pojke?

Är du verkligen mogen för att bli förälder? Jag hade börjat i den ändan, så prata med någon utomstående, en psykolog kanske. Då kan du diskutera båda sakerna, dels att du inte vill ha en pojke, men även varför du tycker att din fästmö ska gå igenom en abort bara för att könet inte passar dig. Varför du ens snuddar vid tanken att kunna få bestämma över hennes kropp. Dessutom, det är inte säkert att man kan se det så tidigt, inte 100%. 
  • Anonym (Silja)

Det är nog enklare att ni adopterar om ni inte vill riskera att få en son.

Det är dessutom dina spermier som avgör om det blir en pojke eller inte, hon har egentligen inget med den saken att göra. 

Ni får väl åka till Cypern och välja ut flickspermier. 

Att be någon att genomgå en befruktning och sedan abort med ett friskt foster är helt uteslutet. Det kan bli sista spiken i kistan för er relation. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (M)

Alla abortivrare här på forumet skulle säga att hon har rätt att göra abort för vilken anledning hon vill, och blir ni överens i denna fråga så är det väl ok då.

• Anonym (Silja)
    Anonym (M) skrev 2025-02-06 14:45:44 följande:

Alla abortivrare här på forumet skulle säga att hon har rätt att göra abort för vilken anledning hon vill, och blir ni överens i denna fråga så är det väl ok då.

Det har hon, men HAN har inte rätt att be henne göra abort. Det är inte i hans kropp barnet växer. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Silja) skrev 2025-02-06 14:55:17 följande:
    Det har hon, men HAN har inte rätt att be henne göra abort. Det är inte i hans kropp barnet växer. 
    Jag pratar om att de pratar igenom det innan det finns något barn i kroppen.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (xxx)
    Anonym (M) skrev 2025-02-06 15:02:27 följande:
    Jag pratar om att de pratar igenom det innan det finns något barn i kroppen.
    Spelar ingen roll. Hon kan och får ändra sig när hon väl är gravid. 
  • Anonym (M)
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-06 15:30:38 följande:
    Spelar ingen roll. Hon kan och får ändra sig när hon väl är gravid. 
    Visst, med det resonemanget då är det väl ingen idé man pratar om något alls. Alla kan alltid ändra sig.
Svar på tråden Säga till flickvän att jag inte vill ha en son