Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Säga till flickvän att jag inte vill ha en son

Alla abortivrare här på forumet skulle säga att hon har rätt att göra abort för vilken anledning hon vill, och blir ni överens i denna fråga så är det väl ok då.

• Anonym (M)
    Anonym (Silja) skrev 2025-02-06 14:55:17 följande:
    Det har hon, men HAN har inte rätt att be henne göra abort. Det är inte i hans kropp barnet växer. 
    Jag pratar om att de pratar igenom det innan det finns något barn i kroppen.
  • Anonym (M)
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-06 15:30:38 följande:
    Spelar ingen roll. Hon kan och får ändra sig när hon väl är gravid. 
    Visst, med det resonemanget då är det väl ingen idé man pratar om något alls. Alla kan alltid ändra sig.
  • Anonym (M)
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-06 16:09:59 följande:
    Så är det. Men man känner förhoppningsvis sin partner.

Men att vara gravid och lova abort om könet är fel är inte samma sak som att lova att vi ska åka till svärmor på lördag, eller äta tacos på fredag.

Jag tror nog du förstår att vissa beslut är större och viktigare och att man aldrig kan veta innan hur man känner, och därför inte kan avkrävas ett löfte man sedan inte kan hålla.

Du vill bara vara lite motvallskärring. 
    Jag har aldrig sagt något om att TS ska avkräva löften, jag skrev att han kan prata med henne innan de försöker skaffa barn. Med ditt resonemang kan man inte planera barn med en kvinna alls för det är en stor sak och hon vet inte vad hon känner när hon är gravid.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-02-06 17:34:52 följande:
    Det ingår där också såklart.
    Anonym (Flicka) skrev 2025-02-06 16:42:09 följande:

Kul att du inte vill ha en son som ser ut som dig. Fun fact! Jag vet flera tjejer som är på pricken lik sin far. Och killar som är lika sin mor. 

Är det inte lika synd om en framtida eventuell dotter som en son om de ser ut som dig i så fall? Var glad för och om du kan få barn istället. 

Undantaget är om man bär på genetiska sjukdomar, då kan abort vara ett alternativ. Inte ditt utseende. Tänk på din flickvän också som är ihop med dig på grund av hur du är och ser ut. Vad ska hon tro?

Jag tänker främst på min längd. Korta tjejer är snygga men inte korta män.
    Det är faktiskt synd om korta män. Men du hittade uppenbarligen en tjej ändå?
  • Anonym (M)

Sen är det inte säkert att en son kommer bli kort bara för att du är det. Kolla på andra släktingar också.

Jag känner för övrigt ett par där båda är korta och faktiskt mor och farföräldrar är inte heller speciellt långa. Men dottern blev en jätte typ

• Anonym (M)
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-06 18:08:36 följande:

Nu handlade det om att lova att göra en abort. 

Och det är du som pratar om att lita på svar, dvs att det är ett löfte man avger. Men nu förstår du helt plötsligt att man inte kan lova att göra abort om det blir fel kö. Bra. 

Nej det handlade inte det jag skrev om. Varken lova eller nåt annat som du hittat på, det är du som inte begriper konsekvenserna av dina egna resonemang.
Svar på tråden Säga till flickvän att jag inte vill ha en son