Inlägg från: Anonym (O'boy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (O'boy)

Varför köper ni massor…

Själv är man ju uppväxt på O'boy och limpamacka. Eller rostmackor med ett tjockt lager marmelad. Fil med strösocker på. Kunde utan problem dra i mig 8hg lösgodis utan att det påverkade vikten. 

Orkar inte med dessa hysteriska människor som jagar socker och fett i allt. Socker och fett förhöjer smaken, speciellt ihop med syra.

Jag lagar all mat till mig och barnen. Det är egna köttbullar (avskyr färdiga), grytor och soppor. Långkok att sen ha i frysen för snabbmat. Så låt mig och barnen äta lite matvaror eller snacks med socker (och fett) i utan dåligt samvete. Nej, vi är inte överviktig, någon av oss.

• Anonym (O'boy)
    Anonym (Mat) skrev 2025-02-06 16:41:45 följande:

Skillnaden då mot nu var just att man begränsade lördagsgodiset och läsk. Född tidigt 80-tal så vet. Dessutom var vi barn ute jämt och ständigt. Idag sitter barnen inne mest och det ska skjutsas hit och dit när vi själva tog oss fram på egen hand.

Nu äter vi mer eller mindre dåligt hela veckorna istället och helgen blir betydligt mer godis och framför allt läsk. Är väl knappast någon idag som delar en 33 cl flaska på 2 barn som vi gjorde. Nu räcker knappt 1,5 liter på 2 personer. 

I

Mina ungar (mellanstadieålder) delar absolut på en 33cl läsk. De vill ha lite men gillar inte för mycket. 1,5 liter hinner bli avslagen innan den är slut på oss tre. Köper sällan större än 50cl trots att literpriset blir avsevärt högre. 

Men som sagt, du gör som du vill och jag som jag vill. 
  • Anonym (O'boy)

Nu ska jag värma en stor mugg (närmare 5dl) med mjölk och ta i O'boy och göra ett par mackor med extra mycket smör och ost på. Bara för att alltid retar det någon!

• Anonym (O'boy)
    Anonym (B) skrev 2025-02-07 12:28:41 följande:
    Ja jag sitter också gärna nykter istället. Men då får man en sur blick av någon, eller ett ifrågasättande, ja eller så tror dom att man har problem med alkoholen. Haha, aldrig haft. Men det säger mer om dom, än en själv. 
    Vad umgås du med för konstigt folk eller hur gammal är du? Jag dricker extremt sällan och har inte stött på folk som ifrågasatt det sen jag var typ 25, är snart 50. Inte ens i jobbsammanhang eller aws har det varit något någon ifrågasatt. 
Svar på tråden Varför köper ni massor…